Zacznijmy od tego, że auto to totalny....MUŁ. Wyprzedzanie powyżej 100km/h i potrzeba 2 kilometrów nie zapominając o wyłączeniu klimatyzacji, dlaczego więc daję 5? bo to auto na 5 nie stworzone do wypadów na drugi koniec Polski choć i tak mi się zdarzyło jechać bez zatrzymania. Auto do miasta, dojazdy do pracy czy szkoły jest wręcz IDEALNE i w sumie ten niewielki 68KM silniczek do tego został stworzony. Miał być prosty w naprawie, mało palić i taki jest. Ceny części wręcz ŚMIESZNE, brak dwumasy, DPF, wtryski które na opale by chyba jeżdziły dłużej niż w nowoczesnych na najlepszej ropie premium. Wyprogramowanie EGR (zaślepki z allegro powodują większe cyrki niż sam EGR uszkodzony) i nowa mapa paliwowa EKO pozwalają na trasie zejść do 3-3,5l (koszt w Toruniu operacji 280zł czas 30 min na załadowanie wszystkiego - EGR nie tknięty :) ) . Ogólnie auto nie jest ścigantem, może moją opinię zaburza fakt, że mam drugie ponad 300KM ale 90km/h leci spokojnie a i 140km/h autostradą też 120km leciałem i dawał spokojnie radę, ceny części ŚMIESZNE Turbo - 500zł, wahacz idzie rozebrać -sworzeń 37zł cały wahacz 120zł, sprzęgło komplet 240zł. Jedyne 2 części drogie to BELKA 500zł która wytrzyma 200tys kilometrów a ile razy wahacze w tym czasie się wymieni w normalny aucie i za jakie kwoty, i EGR zamienniki po 240zł ale padają jak muchy a ori który wytrzyma długo to 1tys - wyprogramowanie z mapą EKO u mnie 280zł i 2KM więcej plus mniejsze spalanie. Ogólnie auto POLECAM, pomimo braku dwumasy prostej budowy pracuje o wiele ciszej niż klekoty od VW.
Wrażenia
5,0
Silnik
Prosta niezawodna konstrukcja, tutaj nie ma co się zepsuć a EGR idzie wyprogramować i z nową mapą silnik nie do zajechania.
5,0
Skrzynia biegów
Ok biegi wchodzą bez zgrzytu
4,0
Układ jezdny
Sztywno i...jeszcze raz sztywno. Elektryczne wspomaganie fajne na parkingach.
5,0
Karoseria
3d bryła wygląda naprawdę fajnie i z całą pewnością ładniej od nudnej konkurencji z Niemiec.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże powierzchnie przeszklone, może do tyłu jest troszkę gorzej
4,0
Ergonomia
Małe autko miejskie ale miejsce na 2 cup-holdery jest, duże kieszenie w drzwiach są, z tyłu kieszenie w bokach są, pólka nad CD jest, schowek pod konsolą jest, Schowek pasażera KLIMATYZOWANY z miejscem na kubek :) (sprytny patent - klapa otwarcia jako stolik) jest, uchwyty na siatki w bagażniku są....w sumie jakoś im wyszło.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mały silniczek więc i nie ma co oczekiwać żaru po 2 minutach. Klimatyzacje chłodzi ale nie jest to też wielki agregat więc też trzeba chwilkę poczekać niemniej od chwili włączenia z nawiewów już miły chłodek.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto 3d małe miejskie więc hektarów tu nie ma z tyłu ale spokojnie 2 osoby dorosłe wejdą, 3 to już jakaś tortura. Bagażnik o dziwo dość głęboki i pojemny.
3,0
Wyciszenie
Małe miejskie budżetowe auto...choć silnik przy klekocie TDi to aksami
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części są wręcz śmieszne. Za TURBO 500zł??
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównując GNIJĄCE wszędzie odpowiedniki od np. VW to Peugot 207 jest wręcz za tani. Elektryka, klimatyzacja, sterowanie radiem z kierownicy, komputer pokładowy sterowany z kierownicy w STANDARDZIE, wyświetlacz komputera z wyświetlaniem danych z radia/CD...pokażcie mi Golfa nie pognitego klekocącego jak stara młockarnia z takim wypasem za 8500zł
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kostki lubią śniedzieć, Polecam zabezpieczyć połączenia jakimś preparatem i historie o żyjącej swoim życiem desce i kontrolkach idą w niepamięć
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak konstrukcja prosta to co ma się psuć.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 HDi 68KM 50kW
[l/100km]