Silnik
: w zasadzie jest tani, b. dynamiczny i niezawodny.
4,0
Całokształt
jeśli ktoś nie szuka super limuzyny, a raczej oszczędny samochód, to peugeot 206 sw 2.0 HDi jest właśnie dla niego. Narazie samochód jest niezawodny i co ważne tani w eksploatacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
szczerze powiedziawszy, to nie ma z nim żadnych problemów. Oczywiście wszystkie oleje wymieniane na bieżąco. Co mnie zaskoczyło przy 90 KM i to dieselu jest bardzo dynamiczny. Prędkość max 185 km/h;) przy czym w przedziale 100-160 km/h bardzo dynamiczny. Szybkie przyśpieszenie jak na takie autko. Oczywiście spalanie też jest jego zaletą. jakieś 7 l w mieście przy dynamicznej jeździe no i na trasie jakieś 6-7 l przy jeździe 130-150 km/h.
4,0
Skrzynia biegów
tu w zasadzie nie mam żadnych obiekcji. Skrzynia, jak skrzynia. Działa ok. Problem (z tego co słyszałem), to źle skonstruowana linka do sprzęgła. Pewien bolec jest wykonany z gumy, która się zużywa i linka po prostu spada- tego trzeba pilnować.
4,0
Układ jezdny
jeśli amorki są dobre, to auto trzyma się dobrze drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
tak jak w każdym innym aucie.
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
standard, fakt jednak, że szyby mocno parują. nie wie, czy to domena peugeotów, czy może z moim konkretnym jest coś nie tak
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jeśli o to chodzi, to 206 sw jest autem dość małym. na pewno nie można powiedzieć, że wybierając się nim w trasę w 4 osoby jest bardzo wygodnie. Bagażnik też nie za duży. Płyta podłogowa jest przecież od 206 hatchback wiec rewalacji nie może być. Na pewno nie można go nazwać normalnym kombi, ponieważ jest dużo mniejszy. Niemniej jednak dwie osoby w środku czują się w nim wygodnie. Wówczas jest też dużo miejsca na bagaże. Oczywiście składane tylne fotele są funkcjonalne i można zmieścić w nim więcej rzeczy niż w samochodzie ze standardowym bagażnikiem.
3,0
Wyciszenie
tu nie mam zastrzeżeń. Jest spoko, chociaż pamiętajmy, że nie jest to mercedes
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części w sumie są w normalnych cenach. Na pewno nie są za darmo, ale nie kosztują też tyle co w mercu;) Wymiana olejów i filtrów to jakieś 200 zł. często (raz na kilka miesięcy) przepalają mi się żarówki (koszt ok 15 zł za sztukę). Ooczywiście rozrząd ze wszystkimi rolkami wymienione- 800 zł. No a poza tym leję ropę i jeżdzę;)
5,0
Stosunek jakość/cena
polecam
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
to co mnie denerwuje najbardziej, to tzw. czapeczki mocujące plastikową pokrywę silnika!!! masakra nie wiem kto tak to wymyślił. Jesli tylko leciutko źle nałożysz tą czapeczkę. to ją gubisz:D koszt jednej to 8- 10 zł. poza tym osłona pod silnik tak samo. Jedna zima i zerwana (koszt jakieś 160 zł, ale zrezygnowałem i po prostu jej nie zakładam). To są mankamenty, jakie mi przychodzą do głowy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem tylko jedną poważniejszą usterkę- coś z alternatorem (jakieś koło - nie znam się, nie jestem mechanikiem;). Koszt naprawy to 600 zł. Słyszałem też o tylnych belkach, aczkolwiek sprawdzam to w warsztacie dość regularnie i narazie nie ma tragedii.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW
[l/100km]