Moje auto jest typowym ozwierciedleniem bolączek jakie dotykają właścicieli 206-ek.
Gratuluję posiadaczom, którzy nie narzekają. Być może mają tzw dobry egzemplarz, a może nie widzą tych wad, czy nie chcą widzieć.
Przy tym wszyskim zastanawiające jest podejście ASO ( "NIE MY ROBIMY TE SAMOCHODY, MY JE TYLKO NAPRAWIAMY" - cytat). Mam nadzieję, że "ewolucja" wymusi na serwisie Peugeot zmianę podejscia do klięta.
Na pocieszenie dodam, że samochód zawsze dowiózł mnie tam gdzie chciałem i nigdy nie stanął niespodziewanie w trasie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Tak jak każdy silnik o tej pojemności nadaje się bardziej do jazdy po mieście.Sporo wtedy pali. Charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Nie mam z nim problemów. Po 2001r. poprawiono probem cewek i poduszek pod silnikiem.
3,0
Skrzynia biegów
Chodzi lekko ale dźwięk towarzyszący zmianie biegów przypomina grzebanie w skrzynce z narzędziami.Częsciowo jest to winą "śródziemnomorskiej" specyfikacji oleju. Wsteczny czasem nie wchodzi za pierwszym razem.
Uwaga na stosowanie blokady skrzyni biegów w samochodach 3-drzwiowych. Za każdym razem trzeba przesuwać siedzenie pasażera.
3,0
Układ jezdny
Byłoby dobrze gdyby nie awaryjność. Dobrze trzyma się drogi, a sama jazda daje dużo przyjemności. Na nierównościach zawieszenie pracuje dość głośno.
Komfort
4,0
Widoczność
Byłoby 5 gdyby nie widoczność do tyłu ograniczona szerokimi słupkami.
3,0
Ergonomia
Ogólnie ok ale kilka rzeczy to po prostu popis francuskiej inwencji czy też chorej fantazji. Wymienie trzy :
-koło zapasowe pod podłogą bagażnika (do wymiany potrzeba 2 osób);
-złe rozwiązanie przesuwania i składania foteli;
-przełącznik zespolony świateł i kierunkowskazów niezbyt ergonomiczny i szybko się psuje;
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak większych zastrzeżeń
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To samochód mały, a więc i miejsca nie za wiele, szczególnie z tyłu. Zaskakuje duża szerokość kabiny - szczególnie jest to odczuwalne z przodu na wysokości barków.
4,0
Wyciszenie
Do 100 cicho. Dalej slychać silny szum opon i powietrza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalania nigdy nie sprawdzałem i uważam że nie jest to tak istotne czy spali pół litra więcej czy mniej.
Co do serwisu, to unikam ASO Peugeot, a samochód serwisuje w sprawdzonym ASO Citroen. Jest taniej, solidniej i 80% podzespółów pasuje z C3. Przykład: łącznik stabilizatora ASO Peugeot -120zł , ASO Citroen - 70 zł.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tylko trója!!
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Derma na fotelach pęka (ważę 70)
tapicerka się pruje.
fotel się zaciął(naprawa 600);
same luzują się ograniczniki drzwi;
wspomniany przełącznik zespolony się zepsuł (naprawa 980)
przednie boczne szyby skrzypią podczas opuszczania;
tłumnik rdzewije;
raz zaciął się wskaźnik poziomu paliwa;
Co jakiś czas znajduję czarny wkręt na podłodze i niewiadomo skąd on się wziął. Gdybym nawet znalazł to miejsce to go nie wkręcę bo ma niespotykany profil i trzeba jechać do ASO (sic)?!
Ogólnie słabiutko. Mizerna jakość
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 35 tyś wymieniłem 2 łączniki stabilizatora, komplet amortyzatorów i żarówkę.
Do wymiany szykuje się komplet wahaczy tarcz hamulcowych klocków i tłumnik.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 i 60KM 44kW
[l/100km]