generalnie 206 XT HDI to fajne autko przedewszystkim dzięki silnikowi i dobremu wyposazeniu (aut. klima, ABS,alufelgi, 2-poduszki, elektr.lusterka i przednie szyby i cent.zamek) . Denerwuja jedynie drobne usterki (jak na razie)
Wrażenia
5,0
Silnik
doskonała elastycznosc porównywalana z dwulitrowymi benzynówkami. przyspieszenie do setki w ok 11s
kultura pracy jak na ropniaka dobra
3,0
Skrzynia biegów
mocno haczyła gdy byla nowa teraz się wyrobila, glosna przy przelaczaniu, długie drogi prowadzenia lewarka
4,0
Układ jezdny
za twardy na polskie drogi, dobry na autostrady. dobrze trzymie w zakretach.
Hamulce bardzo dobre, ABS włącza sie w odpowiednim momencie
Komfort
4,0
Widoczność
nie widac przedniej maski - da sie przyzwyczaic. szara deska rozdzielcza odbija się w szybie
4,0
Ergonomia
elektryczne lusterka i szyby mogły by byc na drzwiach. brakuje poziomej regulacji kierownicy. siedzenie pasazera jest troche za wysoko. utrudnione wsiadanie do tyłu pomimo pięciu drzwi ( zbyt mały otwór drzwiowy), materiały i jakość montazu na dobrym poziomie w tej klasie aut, na tylnych siedzeniach przeszkadzaja tylne zaglowki gdy są w dolnym polozeniu; nieporęczna i nieprecyzyjna regulacja pochylenia oparć siedzeń, slabo wyprofilowane oparcia pod kregoslup, krótkie przednie siedziska.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
b.dobra klimatyzacja automatyczna,
w zimie silnik za dlugo sie rozgrzewa przez co we wnetrzu dosyc dlugo jest zimno-w dieslach tak bywa
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu i z tylu za mało miejsca na nogi
z tylu szerokosc wystarczajaca dla 2 osob ale przestrzen nad głowa za mala
4,0
Wyciszenie
jak na diesla w malym aucie bardzo dobre.Klekot slychac tylko przy zimnym silniku.
przy wiekszej predkosci swisty powietrza przy srodkowych slupkach
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w miescie ok. 6,5 litra na trasie ok 4,5 ltr przy spokojnej jeżdzie, na autostradzie przy predkosci 130-160 ok 6,0 ltr.
5,0
Stosunek jakość/cena
kupilem go rocznego za 45000 zł, Pierwszy wlasciciel nie miał z nim przez pierwszy rok zadnych problemow.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
-wyciek oleju ze skrzyni biegow przez odpowietrznik, spowodowany za wysokim jego poziomem
- przeskakiwanie dzwigni kierunkowskazow ,przy powrocie kierownicy z ostrego skretu w prawo, w polozenie do skretu w lewo - normalne zjawisko- w serwisie naprawili ,przez pewien czas bylo ok a potem znów wszystko wróciło do normy
- piszczące klocki hamulcowe z czasem się dotarly
- luźne i stukajace tylne zagłowki na dziurach
- 30000 km - wymiana wybitego łącznika stabilizatora
- za wysoki fabryczny poziom płynu chlodzacego w zbiorniku wyrownawczym (aż pod korek)
- 31000 - drugi łącznik stabilizatora do wymiany
- po 35tys. pojawily sie trzaski w desce rozdielczej i drzwiach
- przy 37 tys pojawily się stuki w układzie kierowniczym, po pewnym czasie znikły
- 50tys -kolejna wymiana łącznika stabilizatora
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW
[l/100km]