Auto bardzo awaryjne. Posiadam je 12 lat i zepsuło się już dosłownie wszystko i wszystko było już wymienione. Przynajmniej 5-6x wracał z trasy na holu, a bym regularnie serwisowany.
Dobra strona to taka, że każde kolejne auto będzie lepsze od tego.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik ma bardzo słabą dynamikę. 69KM to zdecydowanie za mało. Wyprzedzanie na trasie praktycznie niemożliwe przy dużym ruchu. Sam silnik poza konsumpcją oleju raczej bezawaryjny.
2,0
Skrzynia biegów
Biegi działają ciężko i mało precyzyjnie. Utrudnione jest szczególnie wbicie jedynki gdy auto choć minimalnie się toczy. Biegi są krótkie. Czasami wyskakuje wsteczny.
2,0
Układ jezdny
Auto dość sztywne, choć mało pewnie prowadzi się po zakrętach. Bardzo szybko wyrabiają się wahacze, stabilizatory.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dość dobra w każdym kierunku.
3,0
Ergonomia
Dzielone tylne siedzenia 6:4 ułatwiają przewożenie bagażu. Samochód jest ma stosunkowo dużo miejsca w środku, mimo że z zewnątrz wygląda na mniejszy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie pomimo diesla działa bardzo szybko i grzeje bardzo wydajnie. Klimatyzacja również wydajna, bez problemu można jeździć w 40C.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco miejsca jak na tę klasę samochodu. Na tylnych siedzeniach jest gorzej, choć bez tragedii. W 4 osoby można pojechać w trasę ok. 200km bez dużego dyskomfortu, o ile z tyłu będą siedzieć osoby niewysokie.
1,0
Wyciszenie
Katastrofa. Przy 1,9D w środku jest jak w ciągniku. Powyżej 100km/h już jest kompletnie słabo. Przy innych silnikach jest znacznie lepiej.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są drogie, a przy bardzo częstych awariach można dosłownie zbankrutować. Przede wszystkim auto ma udziwnione rozwiązania np. wymiana paska wieloklinowego. Przez to trzeba poświęcić więcej czasu i naprawy są droższe.
2,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest stosunkowo drogie i kompletnie nie warte swojej ceny. Stosunkowo dobrze wyposażone w porównaniu do Japonii.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awaria wycieraczek, wentylatora chłodnicy - auto przegrzewa się w korku. Pęknięcie zbiorniczka płynu chłodniczego, awaria zaworu EGR, wycieki z silnika, wymiana czujnika biegu wstecznego, 2 razy wymiana końcówki tłumika ze względu na korozję, pęknięcie sprężyny amortyzatora.