Inne
: stuki w zawieszeniu przy jeździe na nierownościach
3,0
Całokształt
Dobry samochód dla osób jeżdzących wcześniej starym zdezelowanym polonezem, raczej drugi raz bym nie kupił tego samochodu.
Dobry samochód do jazdy w firmie na długich trasach za sprawą niskiego spalania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Praca tego silnika jest świetna, cichutki, zrywny wielki plus. Jedyna wada to drogie części zamienne w porównaniu do 2.0HDI, więc polecam zdecydowanie 2.0HDI.
3,0
Skrzynia biegów
W porównaniu do mojego wcześniejszego samochodu skrzynia biegów to koszmar. Biegi wchodzą ciężko, szczególnie w zimie - w Seacie to czapki z głów, wielka precyzja, krótkie sportowe przełożenia.
3,0
Układ jezdny
Mała kabina powoduje uczucie miękkości, ale to może efekt przyzwyczajenia do poprzedniego samochodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność, jednak wielki minus za brak regulacji foteli - fotel kierowcy to tragedia, kilka razy naprawiany i dalej swoje.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie narzekam choć mam auto bez klimy i bez elektryki - nie polecam wynalazków peugeota, bardzo awaryjna i droga w naprawie elektronika.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Autko małe i nie ma co wymagać miejsca, jednak dla małej rodzinki w sam raz.
3,0
Wyciszenie
Bardzo przeciętne, w zimie skrzypią plastiki, słychać szumy z zewnątrz przy jeździe powyżej 100 km/h, ale takie usterki ma wiele samochodów nawet o klasę wyżej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wielki pozytyw za spalanie, jeżdze głównie w trasach i wynosi przy jeździe około 100 km/h jakieś 3,8 l.
Najlepsze są Peugeoty bez bajerów, takie ogolone bez elektryki i najlepiej z silnikiem 1.9 - stara sprawdzona jednostka, a przede wszystkim tania w eksploatacji.
Nie polecam serwisów, lecz sprawdzonych mechaników, a to dlatego że w serwisach często spotykamy praktyki szkolne, a gówniarze tylko wiedzą jak pobawić się radiem i pobrudzić tapicerkę !!!
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena jest przystępna, lecz za te pieniądze można mieć coś starszego ale zapewniam że komfort jazdy będzie większy np. Volvo v40 z 2000r. zamiast 206 z 2003 r.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak napraw
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 138000 km wymiana sprzęgła, termostatu, naprawa tylnej belki, wymiana łożysk tył, drążki stabilizatora.
Typowe usterki przy takim przebiegu i eksploatacji na polskich drogach od nowości. Nie polecam aut sprowadzanych, mają przekręcone liczniki, albo są po wypadku.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 HDi 70KM 51kW
[l/100km]