Fajny, dobrze wyposażony i dynamiczny samochód. Nie jest to samochód rodzinny czy corsa z silnikiem 0.9 więc niech nikt nie liczy na spalanie rzędu 5 litrów. Francuska konstrukcja i brak miejsca pod maską powoduje że nie każdy kowal będzie w stanie wszystko naprawić.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamika, szybkość. Brak większych kłopotów. To co boli te jednostki to popychacze, czyli lekko nierówna praca na starcie. Poza tym zatykająca się odma i niewiele miejsca pod maską. Do tego cewka powodująca lekko nierówną pracę i której wymiana trochę kosztuje.
3,0
Skrzynia biegów
Nie jest to najbardziej precyzyjna konstrukcja, ale spełnia swoją rolę i nie ma większych problemów. Jeśli ktoś oczekuje super precyzji to na pewno się rozczaruje, jesli ktoś po prostu chce zmieniaćbiegi nie będzie narzekał.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi. Bardzo pozytywnie zaskakuje zwłaszcza przy prowadzeniem się przy większych prędkościach.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie jest ok, problemem zwłaszcza dla młodszych kierowców może być usytuowanie słupków z przodu, które często szczególnie przy zakrętach ograniczają widoczność i mogą zasłonić pieszych.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na miejscu, schowki są podświetlone, wszystkie przełączniki dostępne. Nie ma na co narzekać przy tej klasie samochodu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, nie ma problemu z szybami czy lusterkami.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pozycja za kierownica wygodna. Dla pasażera obok również. Z tyłu mniej miejsca ale pozwala na jazdę. Przy tym gabarycie jest tyle miejsca ile da się zmieścić, jak ktoś chce samochód rodzinny to niech myśli o mondeo, pasacie czy skodzie a nie s16.
5,0
Wyciszenie
Cicha praca silnika, nie ma hałasu po przekroczeniu 100, 150 czy nawet 200 km/h. Bardzo przyzwoicie nawet w porównaniu do wyższej klasy pojazdów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie rozumiem zarzutów że dużo pali. Moim zdaniem 9-10 litrów przy tym silniku i mocy to nic niezwykłego. Miałem goly, fordy które przy silniku 1.4 paliły niewiele mniej lub podobnie. Większość bmw czy pasatów nawet z silnikiem 1.6 czy 1.8 będzie paliło znacznie więcej. Koszty części nie są z kosmosu ale trzeba się liczyć że przy tej pojemności nie bedą to drobne. Np wymiana rozrządu wraz z pompą i wszystkim co mozna wymienić to ok 900 zł. Tarcze i klocki przód oraz tył to kilkaset złotych nawet bez robocizny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód ten nie kosztuje ani mało ani dużo. Powiedziałbym jednak że przy tym silniku jest całkiem nieźle. Wyposażenie i komfort zdecydowanie powyżej poziomu cenowego. Jakość pewnych drobiazgów obniza wartość jednak mimo wszystko samochód wart cen po których można je nabyć.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zamek w tylnej klapie - wymaga regulacji, co nie jest łatwe i szybkie. Siedzenie pasażera trudno ustawić, zacina się, w zasadzie żyje własnym życiem. Kierunkowskazy same się uruchamiają (kwestia styków/ zabrudzeń) - denerwujące. Końcówki wylotu płynu do spryskiwaczy ulegają częstemu zablokowaniu. Do tego wszędzie plastiki i niepraktyczne połączenia/mocowania. W zimie wszystko pęka i łamie się. Trudno coś wymienić żeby nie odłamać czegoś innego np ostatnio wymieniając żarówkę złamałem kawałek osłony z tyły lampy, niby nic ale wkurza.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem do tej pory poważnej usterki, naprawiałem klimę, regenerowałem alternator, poza tym cała reszta to typowe eksploatacyjne naprawy - rozrząd, olej, filtry, żarówki.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW
[l/100km]