Pierwsze w pełni własne auto i uważam, że świetnie spełniło się w tej roli. Zrobione 25tys. kilometrów w 2 lata, całkowicie bezawaryjnie i tanio (LPG)
Wrażenia
4,0
Silnik
O wiele bardziej elastyczny niż 1.4 w Astrze I którą jeździłem wcześniej. Trochę cieknie, jak większość TU3. Ale bezawaryjny, trzeba pamiętać o rozrządzie, oleju i zaworach (szczególnie przy gazie) i odwdzięczy się bezawaryjnością. Max prędkość przelotowa 120, więc nie jest to demon prędkości, następnym razem szukałbym 1.6, tym bardziej że auto ma zacięcie sportowe w prowadzeniu.
3,0
Skrzynia biegów
Haczy, nieprecyzyjna, ale biegi zawsze wchodzą, mimo że brak jakiejkolwiek kultury podczas korzystania z lewarka. Bezawaryjna. Wsteczny czasem na 2 razy.
4,0
Układ jezdny
Jak na takie auto to uważam że super. Pewnie się prowadzi (ale tylko jak jest sprawna tylna belka), spokojnie dałby radę z mocniejszym silnikiem. Wspomaganie hydrauliczne, czuć co się dzieje z kołami
4,0
Karoseria
W porównaniu do Opla to o niebo lepiej. ale nie idealnie i MacPhersony mogłyby być lepiej zabezpieczone. Miękka blacha, nietrudno o parkingowe wgniotki. Dobry ocynk. Solidna podłoga.
Komfort
4,0
Widoczność
Byłoby 5 gdyby nie bardzo szeroki słupek C.
3,0
Ergonomia
W środku ciasno, w praktyce auto dla 2 osób. Ale bagażnik duży(jak na tak małe auto) dzięki innemu zawieszeniu z tyłu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super grzeje i świetnie chłodzi. Ale wadliwa nagrzewnica, a raczej przewody doprowadzające do niej płyn.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok, ale z tyłu tylko osoby do 160cm.
4,0
Wyciszenie
Jest średnio, jak na klasę B, ale nie ma tragedii. Dużo daje dobre zestopniowanie skrzyni (5 dłuższa niż w mocniejszej Astrze II 1.4 90km, dzięki czemu jazda na ekspresówce jest bardziej komfortowa od auta z segmentu C!)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
7,5l gazu i 0,5l benzyny na 100km. Całkiem nieźle.
5,0
Stosunek jakość/cena
W miarę świeże auto za psie pieniądze i z długowiecznym silnikiem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
czujnik ABS, przewody od nagrzewnicy, poduszka silnika
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik zaczyna cieknąć, szykuje się robota z uszczelnianiem, normalne dla tych silników po 200tys.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW
[l/100km]