Karoseria
: Brak widocznej korozji na siedmiolatku
4,0
Całokształt
Auto zwinne, bardzo ładnie prowadzi się na trasie, po krętych stromych drogach wspina się i stacza z pełną gracją. Kombinacja silnik-skrzynia daje zapas mocy, pozwala czuć się pewnie w każdej sytuacji. Pomimo wątpliwej jakości materiałów wewnątz, braku przestrzeni na drobiazgi, autko które mam oceniam wysoko.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo zwinny, o ładnej kulturze pracy silnik.
Jeżdżę z zasady na niskich obrotach 2-2.5tys/min co przekłada się na relatywnie niskie spalanie, dla niektórych nie do osiągnięcia. Dla miłośników ryczących silników w 206tce 1.4 też coś się znajdzie. Bardzo ładnie kręci się w granicach 5-6tys/obr, auto jest lekkie a co za tym idzie bardzo zwinne.
4,0
Skrzynia biegów
Trudno \"wbić\" jedynkę. Nie jest to wina sprzęgła, a wyrobionej przekładni. Ruszając z pod świateł czasem trzeba się siłować aby \"trafić\" na pierwszy bieg. Problem powszechnie użytkownikom znany. Po powenym czasie można się przyzwyczaić a skrzynia odwdzięcza się ładnymi przełożeniami i zwinnością.
3,0
Układ jezdny
Nie mam zastrzeżeń, jednak wynika to ze stanu samochodu. W kwietniu i maju br. z portfela ubyło około 5000zł głównie w zawieszenie.
Komfort
3,0
Widoczność
Jestem osobą wysokiego wzrostu. Siedząc nisko (fotel regulowany na wysokość) przeszkadzają mi słupki z przodu schodzące pod dużym kątem. Wiele do życzenia pozostawia widoczność w jeździe pod słońce. 206tka otrzymała swój sportowy charakter m.in. przez ułożenie szyby przwie poziomo. Mam duże problemy z jazdą pod światło.
3,0
Ergonomia
Niby wszystko jest na miejscu, a jednak... Brak schowków, uchwytów na np. napoje, czy półki w drzwiach pozostawiają wiele do życzenia. Po za Fiatem 126p nie siedziałem w mniej przemyślanym pod względem przestrzeni na \"pierdoły\" samochodzie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mój model wyposażony jest w klimatyzację. Trzeba przyznać, że spisała się tego lata wyśmienicie. Ogrzewanie małej przestrzeni przebiega błyskwicznie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto dla dwóch osób plus fotelik. Na tylnej kanapie trzy osoby to farsa, dwie dorosłe spowodują że z nasze auto będziemy kierować jak poczciwego Żuka. O dalszej podróży ze względu na wygodę nie ma co mówić. Przód wygodny, chociaż niezbyt komfortowy.
4,0
Wyciszenie
W normie. Słychać jak auto sunie po asfalcie ale nie jest to ani zbyt męczące ani wyraźne na tyle aby za każdym razem włączać radio.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwa 1.4 75KM potrafi zużyć tyle co nic.
90km/h V bieg 2.5k obr/min dało mi niespełna 5 litrów benzyny na 100km
Jazda w mieście nie powoduje drastycznego apetytu na paliwo. Jestem naprawdę baaardzo zadowolony.
Przez ostatni miesiąc jazdy mieszanej z przewagą \"trasa\" średnie spalanie kształtuje się na poziomie 6,10L Pb95 / 100km trzeba przyznać że jestem pozytywnie zaskoczony.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nabyłem auto z udokumentowanym przebiegiem i większością wizyt w warsztatach. Cena nie odbiegała od średniej dla 206tki w momencie zakupu. Wersja Mistral el.szyby, A/C, klamki, lusterka w kolorze nadwozia... Warto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prosty samochód, do którego leje się paliwo, od czasu do czasu sprawdza poziom oleju i nie zaprząta sobie głowy drobiazgami bo tych nie widać.
Francuzom życzę złapać kiedyś gumę po za autostradą, na polskiej drodze. Lewarek znajduje się w kole zapasowym! A koło jest zawieszone w koszu POD samochodem.
Proszę załadować się na wakacje i złapać w nocy, podczas deszczu gumę.
Pierwsza rzecz - wyjąć lewarek i wozić go w bagażniku.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie doświadczyłem
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW
[l/100km]