Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 206 Hatchback

kl_k2, 8 miesięcy temu
Silnik 1.1 i 60KM 44kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 142 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 206 Hatchback 1.1 i 60KM 44kW 1998-2009 - Oceń swoje auto
2,14
46% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Istna porażka...
2,0
Całokształt
Jestem posiadaczem tego samochodu od roku i czterech miesięcy. Mocną stroną tego samochodu jest jego wygląd. Przyciąga uwagę i dobrze się starzeje. Jego zalety to komfortowe zawieszenie oraz niewielka ilość ognisk korozji jak na swój wiek. Tu kończą się zalety. Jest to samochód wysoce awaryjny. Co chwilę okazuje się, że coś jest do wymiany, a koszty niektórych napraw są naprawdę wysokie. Elektronika w tym aucie to po prostu nieporozumienie (jeden czujnik wymieniany 2 razy). Samochód jest też wrażliwy na jakość paliwa. Osobiście nie polecam tego samochodu. Nie mogę się doczekać momentu, gdy się go pozbędę. Jest to samochód dla osób o mocnych nerwach i gotowych na dużą ilość wydatków związanych z samochodem. Wybierając się w dalszą trasę trzeba liczyć się z możliwością powrotu na lawecie. Poza tym, skoro to niby dobry samochód, to dlaczego tak wiele egzemplarzy jest wystawionych na sprzedaż?
Wrażenia
2,0
Silnik
Strasznie mułowaty, ale czego tu wymagać od silnika 1.1? Według mnie ten silnik jest za słaby dla tego samochodu. Żeby w miarę dynamicznie jechał trzeba wkręcać go na wysokie obroty. Ciężko się nim wyprzedza, zazwyczaj towarzyszy temu stres. Po paru miesiącach od zakupu okazało się, że trzeba wykonać regenerację głowicy i wymianę uszczelki pod nią. Koszt tej naprawy nie był niski. Jako że mój model nie posiada filtra paliwa to awaryjne tankowanie na jedynej po drodze stacji paliw (lokalnej) skończyło się wymianą wtryskiwaczy, a w kabinie przez jakiś czas odczuwalna była woń benzyny.
2,0
Skrzynia biegów
Kiepska. Czasem zazgrzyta, często podczas wrzucania "trójki" słychać stuknięcie. Wsteczny wchodzi często dopiero po puszczeniu sprzęgła i ponownym jego wciśnięciu. W moim egzemplarzu uszkodzeniu uległo cięgno skrzyni. Spowodowało to uziemienie samochodu, gdyż ciężko było wrzucić jakikolwiek bieg. Na szczęście znalazła się osoba, która naprawiła auto w miejscu gdzie było zaparkowane.
2,0
Układ jezdny
Ten samochód w sumie dobrze się prowadzi, ale zdarzała mu się podsterowność. Ma komfortowe zawieszenie, ale niezbyt trwałe. Przy przebiegu około 137 tys. do wymiany były przednie wahacze. Wkrótce później okazało się, że wymiany wymaga także maglownica, ponieważ występuje wyciek płynu od wspomagania. Samochód od samego początku z nieznanej mi przyczyny czasem ściąga lekko w prawo pomimo wykonanej geometrii i kilku napraw związanych z układem kołowym.
3,0
Karoseria
Nie jest źle. Najwięcej korozji występuje na masce.
Komfort
3,0
Widoczność
Nawet dobrze. Widoczność utrudniają dość grube przednie słupki. Widoczność do tyłu średnia.
3,0
Ergonomia
Jest dobrze. Fajnym udogodnieniem jest to, że można regulować wysokość fotela kierowcy i wysokość kierownicy. Ciekawym elementem jest także manetka sterowania radiem za kierownicą. Poza tym wszystko jest raczej na swoim miejscu. Zimą przydatne jest ogrzewanie przedniej szyby i odmrażanie lusterek.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W miarę szybko się nagrzewa, ale panel klimatyzacji (klimatyzacja automatyczna) potrafi być kapryśny, szczególnie zimą (nawiew ustawiony na maksymalną moc, z nawiewów powietrze leci bardzo delikatnie). Klimatyzacja przez większość lata spełniała swoją rolę, ale niestety przez nieszczelność w układzie wkrótce po nabiciu klimatyzacji z nawiewów wydobywało sie gorące powietrze. Po krótkim czasie problem o dziwo rozwiązał się sam i z nawiewów wydobywało się zimne powietrze.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest wystarczająco. Z tyłu trochę gorzej, ale da się przeżyć (wersja trzydrzwiowa).
2,0
Wyciszenie
Wewnątrz podczas jazdy czasem słychać dźwięki z zewnątrz. Powyżej 100 km/h wewnątrz auta robi się głośno.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód ciężki w utrzymaniu, co chwilę jest coś do zrobienia.
2,0
Stosunek jakość/cena
Patrząc na to, jaki ten samochód jest to cena, za którą go kupiłem powinna być znacznie niższa.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi, które zepsuły się w tym samochodzie to: - czujnik ABS - przekaźnik świateł przeciwmgielnych. - obrotomierz W przeciągu roku przepaliły się żarówki z przodu, najpierw prawa a potem lewa.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W tym samochodzie wystąpiło dużo poważnych usterek, które uziemiły samochód. Były to m.in. - uszkodzony rozrusznik, - uszkodzona uszczelka pod głowicą, - uszkodzenie sterownika silnika - wyciek paliwa przez zaślepkę, która wyskoczyła podczas jazdy - cięgno skrzyni biegów

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 206

Liczba wpisów: 42

Peugeot 206 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 206 Hatchback