Do czasu zwiększenia częstości występowania poważniejszych usterek byłem bardzo zadowolony. O autko bardzo dbałem i kochałem. Myślę, że odwzajemniało. Jak zaniedbałem podstawowe sprawy (zawieszenie) to wiadomo musi się odezwać. Fajne autko do miasta. W/g mnie znakomicie wykonane wnętrze, wysoka jakość materiałów, piękna sylwetka, stylistyka. Nie oszukujmy się to nie auta S klasy, nie wymagajmy cudów. Na pewno polecam samochód z silnikiem deasla. Obowiązkowo o samochód należy dbać, zaczyna stukać zawieszenie-wymieniamy. Olej nie później jak 10000km. Posłuży długo. Ja swoim przejechałem 85000km.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na tak małą pojemność całkiem nieźle. Jedynie od przebiegu około 60000km zaczęło słychać panewki. Olej wymieniany nie rzadziej jak 10000km, Mobil1, także odgłosy trochę niepokojące. W wysokich górach trochę za słaby.
2,0
Skrzynia biegów
Bardzo słaba ocena. Jeżeli chodzi o przełożenia to ok. Natomiast precyzja i trwałość słaba. Odwieczny problem z wstecznym, a po przekroczeniu 100000km przy bardzo delikatnym ruszaniu pęknięcie jednego z zębów koła układu różnicowego. Naprawa nie opłacalna, wymiana skrzyni na używaną. Pytając na forum okazało się, że skrzynie mają wadę konstrukcyjną i przy określonym kącie skrętu istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia. Zaznaczam, że samochód był bardzo delikatnie eksploatowany.
3,0
Układ jezdny
Jeżeli chodzi o komfort bardzo dobry. Na zakrętach bardzo fajnie się prowadzi. Podatny na boczny wiatr. Jeżeli chodzi o trwałość to czytam wile złego. W moim przypadku do 95000km nie było nic poważniejszego robione, nie było potrzeby, nic nie stukało. Wymieniłem jedynie końcówkę drążka. Znajomi trochę nie dowierzają, często słyszę, że co 30000km wymiana zawieszenia. Zawsze starałem się delikatnie jeździć, może dla tego. Po przekroczeniu 100 000km. zalecana wymian większości elementów.
Komfort
3,0
Widoczność
Utrudniona do tyłu. Ale to nie wyznacznik niczego. Większość aut stwarza problemy, nawet te z czujnikami parkowania. Przód i na boki bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Byłem bardzo zadowolony, wszystkie przełączniki na swoim miejscu. Panel czytelny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez większych uwag. Po kilku upalnych dniach zacząłem odczuwać brak klimatyzacji. Dzisiaj to już standard.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj muszę przyznać jedną z wyższych ocen. Bardzo komfortowe podróżowanie. Z tyłu 2 dorosłe osoby swobodnie, więcej jedynie na krótkim dystansie. Bardzo wygodne fotele, takie lubię.
4,0
Wyciszenie
W tej klasie aut myślę, że nie ma się czego wstydzić. Powyżej 100km/h wiadomo, hałas będzie większy. Generalnie nie czułem zmęczenia hałasem na odcinku 400km.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli chodzi o spalanie to niestety trochę za duże. Miasto (korki, światła, szarpana jazda) - 8,5L, trasa około 120km/h to 6,5L. Troszkę za słaby silnik by oszczędnie jeździć. Trzeba go było kręcić. Ceny części zamiennych, dzisiaj tanie jak barszcz. W serwisie wiadomo wysokie ale czasem może niektóre warto kupić, dużo trwalsze.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem i sprzedałem dobrze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów jedynie czujnik stopu pod pedałem, koszt 20 parę zł.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
60000km cewka zapłonowa - 500zł, 80000 - spalony komputer- serwis zawołał 3000-4000zł, wymiana na używany (pozbawiasz się imobilaizera) 600zł, naprawa z wymianą i diagnostyką u mechanika 700zł. Jedziemy dalej - apogeum to skrzynia biegów przy 115000km. Dalej nie czekałem - sprzedałem. Generalnie dla większości aut dystans 100000km oznacza,że za chwile zaczną się problemy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 i 60KM 44kW
[l/100km]