Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 206 Hatchback

mieszczuch, 15 lat temu
Silnik 1.1 i 60KM 44kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 70 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Peugeot 206 Hatchback 1.1 i 60KM 44kW 1998-2009 - Oceń swoje auto
3,77
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silniczek malutki,ale idealny do miasta- w zakresie małych predkosci smiga jak szalony,zas wystarczająca kultura pracy w połączeniu z miare dobrze zestopniowana skrzynia potrafi dac frajde z jazdy.
4,0
Całokształt
Fajne autko. Uwielbiane przez kobiety i chyba słusznie: łatwe w obsłudze a do tego fantastyczny design gwarantuje, ze sylwetka jeszcze długo sie nie zestarzeje. Dość komfortowe, w miare poprawnie wykonane.Niemal idealne do ruchu miejskiego, na trase(szczególnie z tym silnikiem)raczej sie nie nadaje. 206-stka boryka sie z pewnymi problemami (patrz niżej) ale są one raczej drobne i nie nadwyrezaja zbytnio domowego budżetu. Idealnym zestawieniem byłoby: silniczek 1.1 + bardzo bogate wyposażenie + MIASTO.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik (a raczej silniczek) wprost stworzony do miasta; zrywny, bardzo łatwo wkreca sie na obroty- do 80-90 km/h naprawde \'daje rade\',powyzej niestety mocy praktyczne nie ma. Do miasta w zupełności wystarczy,nie polecam zaś dalekich podrózy (ewentualnie krótkie wypady poza miasto,wyprzedzanie tirów raczej odpada).Kultura pracy zadowalająca.
4,0
Skrzynia biegów
Ciekawa praca skrzyni: niby jakoś chaczy i głośno pracuje ale biegi wchodzą dość precyzyjnie, słowem :jest OK. Piatka troszke \'za daleko\' ale w mieście rzadziej uzywana.
4,0
Układ jezdny
Przyzwoity komfort jak na klase B, ładnie wybiera nierówności. Elementy zawieszenia dośc długo dzielnie znoszą dziury polskich dróg-pierwsze ingerencje w przednie zawieszenie dopiero po 6 latach (dość dobre i tanie zamienniki, w ASO duuużo drozej).
Komfort
5,0
Widoczność
Małe auto + duże powierzchnie szyb = dobra widoczność. Do przodu i do tyłu bezproblemowo.
3,0
Ergonomia
Mało schowków, sterowanie szybami pomiedzy przednimi fotelami, brak wzdłuznej regulacji kierownicy i moze jeszcze pare drobiazgów. Ogólnie nie jest żle,choć nowoczesna konkurencja potrafi znacznie więcej. Osobiście brakuje mi elektrycznej regulacji lusterek( polecam rozejzec sie za bogatszymi wersjami wyposazenia).No i jeszcze kwestia drzwi. Mój model to 3-drzwiówka: wygląda świetnie ale na zatłoczonym parkingu nie jest ciekawie. Wersja 5-drzwiowa ma znacznie krótsze przednie drzwi, do tego ułatwiony dostęp na tylną kanapę.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
To najwieksza wada peżocika. Nie wiem, byćmoze trafił mi sie jakis felerny model(nie mam klimy), ale nie jest dobrze. Ogrzewanie OK-szybko i sprawnie. Za to wentylacji praktyczne nie ma , pierwsze dwa poziomy natezenia prawie nie działaja. W lecie trzeba uchylać okna.Ale najgorzej jest jesienią-nie moge poradzić sobie z zaparowanymi szybami. I nic nie pomaga,nawet czesta wymiana filtra p.pylkowego. Ewentualnym poszukujacym radziłbym gruntownie przetestować system wentylacji lib rozejrzec sie za klimą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca z przodu, z tyłu jak to wklasie B-dwoje pasażerów spokojnie wsiądzie. bagaznik wystarczający na co dzień.
4,0
Wyciszenie
Bez zarzutów. przy wymianie tłumika rozwazyc należy doinwestowanie w oryginalny, bowiem niektóre zamienniki potrafią być dziwnie głośne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
powiem krótko; w ASO jest drogo,bardzo drogo. W stacjach nieautoryzowanych koszty są na normalnym,przyzwoitym poziomie. Zdarzaja sie drobne usterki- dobrze miec odłozone gdzies w szufladce 300-400 zł na rok na nieprzewidziane wydatki, jesli sie nie przyda to pod koniec roku zostanie na jakis miły prezencik :) co do spalnia, jest Ok. Nie sprawdzałem dokładnie zuzycia (brak komputera) ale mysle ze po miescie nie przekracza 8L. Z praktyki, bak wystarcza przy intensywnej jezdzie po miescie na jakies dwa tygodnie, zas przy jezdzie praca-dom nawet na miesiąc (no,ale to zalezy oczywiscie od pokonywanych odcinków)
4,0
Stosunek jakość/cena
Dory samochodzik zarozsądną cene. Konkurencja jets o wiele nowoczesniejsza i oferuje duzo wiecej za to jest drozsza w zakupie i eksploatacji. Jesli uzywany, to warto poszukać model lepiej wyposażony(klima, elektryka) i z niezadużym przebiegiem, dozucic jakies 1000zł za jakies ewentualne niedociagnięcia i cieszyc sie przez pare lat bezproblemową eksploatacją.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalający sie tłumik(mam juz chyba trzeci); zacinajace sie prowadnice foteli i system odchylania oparć(tania naprawa,ewentualnie zabawa ze srubokretem); elektronika-u mnie padł obrotomierz, skonczyło sie niestety na wymianie zegarów( 300zł w aprzyjażnionym warsztacie, w ASo 1900!!). Poza tym wymiana czesci eksploatacyjnych (klocki,filtry, wahacze itp. -tanie i dobre zamienniki)Przepalone zaróweczki w konsoli środkowej(podjałem sie wymiany osobiście, rozebranie i złożenie pół deski zajeło pare godzin ale całkowity koszt to jeden złoty-dwie zaróweczki)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Falujące obroty- błąd komputera( po diagnostyce samo sie naprawiło!. Wyczerpany akumulator, ale po 9 latach chyba miał prawo :)
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 206

Liczba wpisów: 42

Peugeot 206 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 206 Hatchback