Właśnie wróciłem nim z wakacji w Hiszpanii! W przeciągu miesiąca zrobiłem nim 11 000 km po bardzo różnych drogach, bez jakichkolwiek usterek! Był świetnym kompanem na całej trasie, nigdy się nie przegrzał i nie marudził. Pracuję nim 8 godzin dziennie na wrocławskich drogach i radzi sobie bez problemu. Szkoda, że jest taki głośny:/
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pancerny! Na stacji jestem rzadko, bo pakuje do niego olej opałowy, a nawet zdarzało się, że rzepakowy! Na wszystkim radzi sobie bez problemu. Jest zrywny, elastyczny i zadziwiająco szybki. Szkoda tylko, że tak głośny! Pewnie ma już bardzo dużo przejechane, trochę chlapie olejem na filtr powietrza, ale odpala przy największych mrozach. Silnik nie do zajechania, to także opinia moich znajomych, którzy mają takie auta i nie oszczędzają ich ani chwili.
4,0
Skrzynia biegów
Do piątki trzeba się schylić. Jeżeli linka sprzęgła jest dobrze naciągnięta, to biegi wchodzą bardzo dobrze. Jak zaczynają zgrzytać, to naciągam linkę i znowu działają jak w nowym aucie.
4,0
Układ jezdny
Miękki i twardy za razem, na górskich trasach czuje się jak w sportowym aucie. Po dziurawym mieście jeździ się znacznie przyjemniej niż np. w Golfie, a zawieszenie jest tak samo trwałe.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność idealna we wszystkie strony!
3,0
Ergonomia
Jakiś debil zaprojektował go tak, że radio jest prawie na podłodze! Za to popielniczka jest w idealnym miejscu. Reszta pod ręką, plastiki trzeszczą ze starości.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmuchawa na stopy nie bardzo w nie trafia, ale to już na prawdę przyczepiam się do pierdół. Nie paruje, temp. jest ok przez cały rok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na małe auto to jest na prawdę dobrze. Jest znacznie przestronniej niż np. w Oplu Astrze. Z tyłu w 3 osoby jest trochę ciasno.
3,0
Wyciszenie
Auto jest głośne w środku jak i na zewnątrz. No chyba, ze jedziemy 110 km/h po równej drodze, to faktycznie w środku jest cicho.
Poprawka! Dzisiaj zauważyłem dziurę w tłumiku:) Więc co do wyciszenia nie będę się wypowiadał. Sorry.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tutaj można się tym autem na prawdę pochwalić. Pali bardzo mało nawet w dużym obciążeniem i przy wyciskaniu z niego ostatnich potów. Wszystkie części dostępne są na szrocie za grosze. Najlepiej jeździ na oleju opałowym, Verva się nie umywa!
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem za grosze, jeżdżę za grosze, a mogę na nim bezgranicznie polegać! Dobre studenckie auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gdyby nie to, że auto było bite z każdej strony, a później naprawiane przez jakiegoś kretyna, to chyba usterki by nie występowały. Zawieszenie nie jest odporne na wrocławskie drogi, minął rok od wymiany gum pod wahaczami i zapewne przy przeglądzie znowu mi powiedzą, że trzeba je wymienić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jest to auto niepsujące się! Jestem pełen podziwu dla tego trupa.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 64KM 47kW
[l/100km]