Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 205 II Hatchback

hideoosw, 10 lat temu
Silnik 1.1 i 60KM 44kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 173 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Peugeot 205 II Hatchback 1.1 i 60KM 44kW 1989-1998 - Oceń swoje auto
4,54
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo żwawa aluminiowa jednostka, lekkie koło zamachowe ma poniżej 4kg. Tylko lubią się pocic jak to stare francuzy. Frajda z jazdy, ludzie się oglądają na ulicy bo na tych felgach zwraca na siebie uwagę. Prawie GTI.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : słabe zamienniki wachaczy, szybko wybijają się tulejki na naszych dziurach, lekarstwo Poliuretan.
Układ elektryczny : drobiazgi
Silnik : wycieki
4,0
Całokształt
Super samochodzik o sportowym zacięciu z rajdowymi genami. Posiadam wersję WINNER limitowaną do około 5 tys sztuk dostępna tylko w 93 roku na cześć rajdowych sukcesów modelu 205. Moja wersja posiada kubełki z wersji Rallye i kierownicę z Rallye z logiem znicza Peugeot Talbot Sport. Alufelgi Intra 6jx14" z oponami fabrycznie w rozmiarze 185/60r14, spojlerek gti, przyciemnione fabrycznie szyby, lakier niebieski metalic M0MY z GTI, lekka karoseria 790kg jak model Rallye.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik aluminiowy z bardzo dobra reakcją na gaz, bardzo żwawy jak na moc i pojemność, chyba czołówka w swojej klasie, seicento sporting jest wolniejsze.
4,0
Skrzynia biegów
Jest dobrze, biegi krótko ze stopniowane, super na miasto choć w trasie też daje radę, co prawda nie wyprzedza się łatwo tira bo jest słaby, ale na autobanie pojedzie i 170 a spokojnie z dopuszczalną stałą prędkością 130kmh. Drązek łapie luzy, standard w peugeotach, ja przerobiłem wodziki na unibale, jest super.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie w serii, szybko wybijają się w nim tulejki metalowo gumowe. Najlepszy mod to poliuretan
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność rewelacyjna, cienkie słupki a i nisko szyby powodują że do przodu i na boki widzimy w bardzo szerokim polu. Do tyły troszkę gorzej ale spoko.
5,0
Ergonomia
Oryginalnie Winner ma obrotomierz jako jedyna wersja z silnikiem 1.1, deska PH2 jest minimalistyczna z klimatem jak w poczciwym mini. Lubię to a także super kubełki wyprofilowane jak w GTI.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu spox, z tyły troszkę gorzej ale bez dramatu.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest przeciętne, na wysokich obrotach słychać bardzo silnik ale ja to lubię. Standard w tamtych czasach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1.1 jest ekonomiczny za 35 zł robię 100km po mieście. przy koszcie litra paliwa na poziomie 5.20zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo tanie części eksploatacyjne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wkładki zamków, przełącznik wielofunkcyjny świateł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
pocenie silnika, trzeba uważać na tylną belkę,

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 205 II Hatchback