W sumie jestem studentem i potrzebuję taniego, dośc dynamicznego,a zarazem ekonomicznego samochodu. Mały silnik i niewielka masa własna. Znacie samochód lepiej spełniający te założenia niż 205-tka?
Wrażenia
4,0
Silnik
Wiadomo, mały silniczek z jednopunktowym wtryskiem. Słaby w dolnym zakresie obrotów, za to na trasie wystarczająco elastyczny (trzeba tylko umieć zmieniać biegi). Wiozłem nim raz 4 pasażerów; byliśmy obładowani bagażami, a on bez problemów dał sie rozpędzić do 120/130km/h, nie było też problemów z wyprzedzaniem, mimo, że bez nas na pokładzie "tył dotykał ziemii"...
4,0
Skrzynia biegów
Zapomnijcie o precyzji zmiany biegów;za daleko jest też "piątka"; gdzieś w schowku przed pasażerem Za to zestopniowanie biegu 3 i 4 pozwala na bezproblemową jazde po szosie.
2,0
Układ jezdny
Ma bardzo miękkie zawieszenie; w połączeniu z dużym rozstawem kół, owocuje to dość wysokim komfortem. Trzeba za to uważać na zakrętach i... na dziurach. Zdecydowanie ich nie lubi i daje o tym znać. Nie ma go co wtedy katować. Hamulce wystarczające, jednakże wzrost masy powoduje pogorszenie ich skuteczności (odczuwalny!) Powyżej 130 km/h troche za mało stabilny.
Komfort
5,0
Widoczność
Mało który samochód może sie z nim równać. Duże powierzchnie szklane, brak tylnych zagłówków... Idealny do miasta (widać zarys przodu); wjeżdżam tam gdzie inni sie boją...
4,0
Ergonomia
Przy tej ilości dodatków (a raczej ich braku) nie dziwi, że dobra. Wszystko łatwo dostępne, poza klaksonem...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo wydajne, tylko dmuchawa mogłaby pracowac ciszej. No ale cóż; to jest tani samochód. Co do wentylacji; używam jej tylko po to, by nie zaparowały szyby, gdy mokry wchodzę do samochodu, a z powodu deszczu nie mogę uchylic okna. Wkurza mnie jej hałas.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo dużo miejsca. Mam przeszło 187cm i nie narzekam. Z tył trochę gorzej, chociaż tu największą bolączką jest chyba niskie oparcie kanapy (brak zagłówków). Bagażnik wystarczy to codziennej eksploatacji, choć to tylko bodajże 216 litrów pojemności. Ogólnie jednak, jak na tę wielkość pojazdu, bije konkurentów na głowę.
3,0
Wyciszenie
Takie sobie. Silnik głośny nie jest, na dziurach za to słychać zawieszenie. Także spasowanie twardych plastików w desce rozdzielczej robi swoje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo ekonomiczny samochodzik. Naprawdę dynamicznie jeżdżąc (cykl mieszany, bo mieszkam za miastem i codziennie dojeżdżam) spala w granicach 6 litrów. Mechanika odwiedzam raz w roku (wymiana oleju, filtrów+ materiały eksploatacyjne); ceny naprawdę nie zwalają z nóg. Podobnie z oponami; kupowałem nowe zimówki (rozmiar 155). Mały, prosty samochodzik, bezproblemowy i za niewielką cenę- tak właśnie powinno być.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko dziś ocenić tą kategorie. Ilość złomu sprowadzonego z Niemiec i innych krajów Europy zachodniej powoduje, że ceny samochodów spadły "na łeb na szyje". Pozostaje kwestią otwartą, ile większość z nich jest warta(czy w ogóle są coś warte)?
Ja jestem z 205 zadowolony.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi... Nie uniemożliwiają jazdy; należy je jednak na bieżąco naprawiać. Użytkuje moją 205 półtora roku i przez ten czas wystąpiło:
-pęknięcie gumy przy półosi napędowej- nic strasznego, w sumie zauważyłem to przez przypadek; jedyne co, to konieczność umycia nadkola; koszt naprawy niewielki.
-wtryskiwacz przedni- poluzował sie kabel łaczący pompke spryskiwacza z silniczkiem; niekiedy trzeba otworzyć maske i go "nastawić". To by było wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie mam żadnych zastrzeżeń.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.9 45KM 33kW
[l/100km]