Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 2008 I SUV

Adam, 4 lata temu
Silnik 1.6 e-HDi 92KM 68kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 2008 I SUV 1.6 e-HDi 92KM 68kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Polecam do codziennego użytku i dalszych wyjazdów.
Wrażenia
5,0
Silnik
92KM, 11s. do setki wystarczy na drodze, 5 bieg też przyspiesza. Silnik przetestowałem w Focusie, Maździe, Peugeocie 308. Ten jest bez dwumasy. Niski koszt wymiany. Bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Gorzej z wyciszeniem kabiny powyżej 110km/h. Bardzo dobra widoczność, niskie zużycie paliwa zwłaszcza poza miastem. Przystępny cenowo. Filtr FAP niezauważalny. Trzeba dbać o wymianę oleju co 13-15kkm, paliwo tylko premium, daje większą moc, mniejsze zużycie i nie zawala EGR i wtrysków. Półka z tyłu trochę kiepsko skonstruowana, ale to detal. Miejsca wystarczająco na 4 dorosłe osoby.
4,0
Skrzynia biegów
Łopatka w piasku, trzeba wyczuć. Zwłaszcza wsteczny. Brak mu 6 biegu.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, nie wychyla się jak tapczan na zakrętach. Dość sztywny i twardy, ale jest ok. Nie nurkuje przy hamowaniu.
5,0
Karoseria
0 rdzy, samochodzik jest delikatny, dobrze spasowany.
Komfort
5,0
Widoczność
Czujniki parkowania tył pomagają, mogły by być i z przodu.
5,0
Ergonomia
Dobre fotele przód z podparcia mi bocznymi i lędźwiowymi. 800km bez bólu pleców. Wskaźniki nad kierownicą to świetny pomysł, zresztą Polaka. Bez obaw wszystko widać. Miejsce na kubeczki z przodu niezbyt przemyślane. Polecam zakup wysuwanego podłokietnika pod prawą rękę z Chin za grosze. Pomaga przy dłuższej jeździe. Kierownica ustawiana w 2 kierunkach da dopasowanie każdemu. Zastanawiałem się nad firmową nawigacją, ale jest kosztowna i rzadko aktualizowana. Konsola z autiklimą bardzo wygodna w obsłudze, klima 2 strefowa. Schowek-duży z chłodzeniem klimą, napoje, prowiant w lecie jak z chłodziarki. Podświetlane przyciski, możliwość wyłączenia trybu eco- niszczenie silnika i więcej spalin przy rozruchu, zerowy próg załadunku, wyższy prześwit o 20mm i zero problemu z krawężnikami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu, autoklima jest skuteczna, w zimie silnik potrzebuje kilku minut do zagrania się.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco, nawet dla wysokich, choć wersja z odsuwanymi dachem jest niższa o ok 40mm.
4,0
Wyciszenie
Tu gorzej powyżej 110km/h, ale da się żyć. To nie jest klasa premium.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo niskie koszty przy tej masie ok. 1100kg. Części bardzo dobre zamienniki powszechnie dostępne. 1,6hdi to bardzo dobra jednostka, 300kkm przebiegu nie jest jej straszne. Oczywiście można wykręć więcej przy 140km/h dynamicznej jeździe to ok. 7l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Eksploatacja bieżącą, klocki, tarcze, rozrząd, klima co 2 lata, opony, płyn do szyb...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ten silnik nigdy mnie zawiódł, polecam z czystym sumieniem. Oczywiście jeśli ktoś ceni diesla. Ten silnik ma najwyższą sprawność, nawet EGR i FAP go nie zniszczyły. Oczywiście trzeba poprawnie eksploatować. Nie wyciskać soków z zimnego, a po ciężkiej jeździe dać ostygnąć turbinie, dotoczyć się ostatnie 300m, 15s po zaparkowaniu i wszystko ok. Część użytkowników tego nie przestrzega i żądło wymienia olej (olej tylko syntetyk -polecam Magnatec) i w przewodach do turbiny zapieka się olej na filtrze sitkowym- mały trzpień w przewodzie (polecam sprawdzić stan po kupnie lub co 3 lub 4 wymiany oleju) i turbina umiera z przegrzania. Ta wersja ma stałą geometrię łopatek - niższe koszty, ale miałem i ze zmienną geometrią i też bez problemów.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 e-HDi 92KM 68kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 2008 I SUV 1.6 e-HDi 92KM 68kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
5,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 2008 I SUV