Silnik
: Kulturalny i bardzo dynamiczny - mimo tylko trzech cylindrów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Nic szczególnego.
4,0
Całokształt
Bardzo fajny, miejski crossover. Silnik, mimo iż tylko trzycylindrowy, zaskakuje kulturą pracy i osiągami. Spalanie także przyzwoite (średnia z 4 lat jazdy głównie miejskiej - około 6,5l/100km). Bardzo ładnie się prezentuje, szczególnie w czerwonym lakierze. Z wad - trochę mało miejsca w środku oraz klimatyzacja mogłaby być wydajniejsza (przy dużych upałach trochę za długo schładza wnętrze do odpowiedniego poziomu).
Wrażenia
5,0
Silnik
Trzycylindrowy, ale kulturalny. Spalanie w jeździe miejskiej można bez problemu utrzymać poniżej 7l/100km. Bezawaryjny, ale trzeba pamiętać o regularnej wymianie oleju (turbosprężarka!) oraz kontroli stanu paska osprzętu.
4,0
Skrzynia biegów
Skok lewarka trochę zbyt długi, a niektóre biegi podczas dynamicznej ich zmiany potrafią wchodzić nieprecyzyjnie (szczególnie 5). Przy niewielkich prędkościach na drugim biegu auto trochę się dusi - dosyć upierdliwy drobiazg. Po zwolnieniu np. przy dojeździe do świateł (ale bez całkowitego zatrzymania) trzeba z reguły zmienić bieg na 1, żeby sprawnie z powrotem przyspieszyć.
4,0
Układ jezdny
Precyzyjny, chociaż ze względu na wysoki prześwit, autem trochę buja na zakrętach - raczej nie do sportowej jazdy ;-)
5,0
Karoseria
Bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne.
Komfort
4,0
Widoczność
W porządku, wystarczająca do manewrowania autem o takich gabarytach.
3,0
Ergonomia
Tego Peugeot nie zrobił zbyt dobrze. Uchwyty na kubki całkowicie niepraktyczne, podłokietnik jest zdecydowanie zbyt wysoko umiejscowiony. Przydałoby się kilka dodatkowych schowków. Do i-cockpit trzeba się przyzwyczaić - nie każdemu przypasuje (nam akurat odpowiadało).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku. Na plus sterowanie klimatyzacja fizycznymi przyciskami. Na minus - trochę zbyt mała jej wydajność w duże upały (długo schładza wnętrze) i konieczność osobnego ustawiania temperatury dla kierowcy i pasażera (nie można guzikiem po stronie kierowcy regulować temperatury dla obu stref naraz).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest dosyć wąskie i krótkie - raczej dla dwójki osób + bagaż na wakacje. Podczas wyjazdu w 4 osoby było dość ciasno (szczególnie osobom z tyłu).
4,0
Wyciszenie
W porządku, ale mogłoby być trochę lepsze przy wyższych prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy okresowe w ASO nie kosztowały więcej niż 700zł brutto. Spalanie w granicach rozsądku - więcej niż w katalogu (typowe dla turbodoładowanych silników o małej pojemności), ale dające się utrzymać w ryzach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli chodzi o jakość wykonania, nie za bardzo można się do czegoś przyczepić. Po 4 latach nic nie skrzypiało, kierownica ani półskórzane fotele nie miały śladu przetarć.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to francuz - czasem elektronika płata drobne figle, ale ogólnie podczas 4 lat eksploatacji niczym poważnym nas nie zaskoczył. Jedynym wyjątkiem była awaria klaksonu - wymieniony bez problemu na gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki raczej omijają ten model (nam nie przydarzyła się żadna).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW
[l/100km]