Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 2008 I SUV Facelifting

Łukasz, 3 lata temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Peugeot 2008 I SUV Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kulturalny i bardzo dynamiczny - mimo tylko trzech cylindrów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nic szczególnego.
4,0
Całokształt
Bardzo fajny, miejski crossover. Silnik, mimo iż tylko trzycylindrowy, zaskakuje kulturą pracy i osiągami. Spalanie także przyzwoite (średnia z 4 lat jazdy głównie miejskiej - około 6,5l/100km). Bardzo ładnie się prezentuje, szczególnie w czerwonym lakierze. Z wad - trochę mało miejsca w środku oraz klimatyzacja mogłaby być wydajniejsza (przy dużych upałach trochę za długo schładza wnętrze do odpowiedniego poziomu).
Wrażenia
5,0
Silnik
Trzycylindrowy, ale kulturalny. Spalanie w jeździe miejskiej można bez problemu utrzymać poniżej 7l/100km. Bezawaryjny, ale trzeba pamiętać o regularnej wymianie oleju (turbosprężarka!) oraz kontroli stanu paska osprzętu.
4,0
Skrzynia biegów
Skok lewarka trochę zbyt długi, a niektóre biegi podczas dynamicznej ich zmiany potrafią wchodzić nieprecyzyjnie (szczególnie 5). Przy niewielkich prędkościach na drugim biegu auto trochę się dusi - dosyć upierdliwy drobiazg. Po zwolnieniu np. przy dojeździe do świateł (ale bez całkowitego zatrzymania) trzeba z reguły zmienić bieg na 1, żeby sprawnie z powrotem przyspieszyć.
4,0
Układ jezdny
Precyzyjny, chociaż ze względu na wysoki prześwit, autem trochę buja na zakrętach - raczej nie do sportowej jazdy ;-)
5,0
Karoseria
Bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne.
Komfort
4,0
Widoczność
W porządku, wystarczająca do manewrowania autem o takich gabarytach.
3,0
Ergonomia
Tego Peugeot nie zrobił zbyt dobrze. Uchwyty na kubki całkowicie niepraktyczne, podłokietnik jest zdecydowanie zbyt wysoko umiejscowiony. Przydałoby się kilka dodatkowych schowków. Do i-cockpit trzeba się przyzwyczaić - nie każdemu przypasuje (nam akurat odpowiadało).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku. Na plus sterowanie klimatyzacja fizycznymi przyciskami. Na minus - trochę zbyt mała jej wydajność w duże upały (długo schładza wnętrze) i konieczność osobnego ustawiania temperatury dla kierowcy i pasażera (nie można guzikiem po stronie kierowcy regulować temperatury dla obu stref naraz).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest dosyć wąskie i krótkie - raczej dla dwójki osób + bagaż na wakacje. Podczas wyjazdu w 4 osoby było dość ciasno (szczególnie osobom z tyłu).
4,0
Wyciszenie
W porządku, ale mogłoby być trochę lepsze przy wyższych prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy okresowe w ASO nie kosztowały więcej niż 700zł brutto. Spalanie w granicach rozsądku - więcej niż w katalogu (typowe dla turbodoładowanych silników o małej pojemności), ale dające się utrzymać w ryzach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli chodzi o jakość wykonania, nie za bardzo można się do czegoś przyczepić. Po 4 latach nic nie skrzypiało, kierownica ani półskórzane fotele nie miały śladu przetarć.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to francuz - czasem elektronika płata drobne figle, ale ogólnie podczas 4 lat eksploatacji niczym poważnym nas nie zaskoczył. Jedynym wyjątkiem była awaria klaksonu - wymieniony bez problemu na gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki raczej omijają ten model (nam nie przydarzyła się żadna).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 2008 I

Liczba wpisów: 15

Peugeot 2008 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 2008 I SUV Facelifting