Silnik
: Naprawdę nie wierzyłem w trzy cylindrowe jednostki. Ale moje zaskoczenie jest naprawdę duże, nie dość że ekonomiczne to i dość dynamiczne.
4,0
Całokształt
Autko bardzo przyjemne dla oka, wspaniały samochód jako trzeci w rodzinie albo przynajmniej drugi bo na trasy absolutnie się nie nadaje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pomimo 1l naprawdę daje radę. W mieście nie jeden samochód klasy średniej zdziwił się z pod świateł. Ale może to drobna zasługa założonego filtra sportowego powietrza i zmienionej odmy.
4,0
Skrzynia biegów
Zadziwię was ale na 2 można dociągnąć do 100km/h biegi naprawdę długie, ale definitywnie brakuje 6 biegu, zwłaszcza na trasie. Jazda na autostradzie z prędkościami powyżej 130km/h jest niekomfortowa.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze znosi polskie dziury. Ale przy wyższych prędkościach, zwłaszcza na autostradzie ma tendencję do myszkowania po jezdni. Po 120km/h strasznie czuły na boczny podmuch wiatru.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest OK.
4,0
Ergonomia
Fotele są wygodne, pozycja za kierownicą również. Zasługa regulacji kolumny kierownicy i wysokości fotela. Jedyne co mi brak to uchwytów pod dachem tak zwanych rączek ułatwiających wsiadanie i możliwość wieszania np. wieszaka z garniturem. A i tylne okienka są tylko uchylne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W upały 36-38C klima trochę niedomagała. i po załączeniu klimy strasznie odczuwalny jest spadek mocy w silniku. Moim zdaniem min. 20%. Ogrzewanie super, zimą już po przejechaniu 1,5-2km robi się ciepło w kabinie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pomimo tak małego kabaretu autko jest bardzo pojemne, szkoda że przewidziane jest tylko na cztery osoby, bo i piąta weszła by bez większych problemów. Ostatnio gdy mój duży samochód zawiódł musiałem zmieścić do Peugocika duży męski rower z kołami 28" i dużą niszczarkę z koszem do gałęzi. Udało się do tego jechaliśmy jeszcze w dwie osoby. OK w rowerze musiałem odkręcić przednie koło i siodełko, ale wszystko się zmieściło.
4,0
Wyciszenie
Dobrze wyciszone autko, silnik jest słyszalny dopiero na większych obrotach. I uciążliwie robi się dopiero przy 130km/h - 140km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie przy mojej ciężkiej nodze w mieście max 5,5l. A moja kobieta zawsze 5.0 i niezależnie czy to trasa czy miasto SUPER. Koszty utrzymania bardzo dobre wykluczając autoryzowany serwis Peugeota w Łodzi. Gdzie spotkałem się z bardzo niemiłą obsługą i zniechęceniem, gdyż sam sobie sprowadziłem pojazd z Dani, więc robią mi cały czas pod górę. Doszło do tego, że zmuszony byłem serwisować się w Toyocie, bo te autko jest wykonane na nowej Toyocie Aygo. Ba w Toyocie dostałem niższą cenę za serwis.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ja zakupiłem samochód w Dani, więc cena była wysoka, ale nie żałuję. Dzięki temu że nie jest dostępny w polskich salonach moja kobieta jeździ nietuzinkowym pojazdem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak do tej pory miałem tylko wyciek oleju ze skrzyni przy półosi, padł zimering, ponoć przez moją ciężką nogę i dziurawe drogi ( reklamacja nie uznana ) i lusterko wewnętrzne zaszło od spodu czymś czarnym ( reklamacja również nie uznana ) Po za tym OK.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic poważnego, po za niechęcią i opryskliwością Łódzkiego dealera i serwisu PEUGEOTA.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 VTi 68KM 50kW
[l/100km]