Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 107 Hatchback 5d

Damiano, 5 lat temu
Silnik 1.0 12V 68KM 50kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Peugeot 107 Hatchback 5d 1.0 12V 68KM 50kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,64
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Mały, szybki, miejski samochód. Bardzo tani w eksploatacji, chyba nic tańszego się nie znajdzie na rynku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik Daihatsu/Toyota świetnie wchodzi na obroty. Bardzo żwawy i nawet ładnie brzmi jak na trzy-cylindrówkę. Jedyny minus to stuki z okolic rozrządu ale to moja wina, bo podobno jeździłem na źle dobranym oleju i uszkodzeniu uległo koło zmiennych faz rozrządu lub napinacz (trzeba rozebrać żeby stwierdzić). Znany problem z Yarisów ważny jest olej o lepkości co najmniej 5w30 a najlepiej 0w30 i problem podobno nie występuje.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi dobrze zestopniowane (długie). Na piątce 110km/h i ma dopiero 3000obr/min. Podoba mi się delikatne kliknięcie kiedy bieg wchodzi. Takie lekko sportowe zacięcie skrzyni. Łatwo wyczuwalna. Minus - podczas powolnego toczenia trudno wrzucić pierwszy bieg. Dowiedziałem się że synchronizatory zostały zrobione w pełni z aluminium i są podatne na szybkie zużycie.
5,0
Układ jezdny
Prosty - z przodu McPerson z tyłu belka i to tyle. Prowadzi się bardzo dobrze aczkolwiek mało komfortowo. Pewne prowadzenie w zakrętach, dobrze wyczuwalne granice przyczepności. Na razie nic się nie zepsuło w zawieszeniu i na przeglądzie diagnosta nie znalazł żadnych luzów.
4,0
Karoseria
Słabe zabezpieczenie podwozia. Zaoszczędzili na dodatkowym zabezpieczeniu antykorozyjnym natomiast samochód po 10 latach nie rdzewieje (jest ocynk). Myślę że gdyby dołożyć jakąś gumę lub bitum na podwozie samochód będzie długowieczny.
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobrze z każdej strony
5,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
grzeje bardzo dobrze i szybko
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O dziwo bardzo przestronne jak na gabaryty auta. Dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Bagażnik tylko na jedną walizkę ale zdołali upakować nawet pełnowymiarowe koło zapasowe - szok! Auto da się zarejestrować tylko na 4 osoby ze względu na niską ładowność ok 350kg.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie słabe. Po dołożeniu tylnych nadkoli trochę sprawa się poprawiła ale nadal jest głośno szczególnie przy prędkościach powyżej 130km/h (a ciągnie prawie do końca licznika - 170km/h)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części bajecznie tanie. Za sprzęgło zapłaciłem 250zł (komplet docisk, łożysko, tarcza). Wymieniałem sam wiec robocizna odpadła. Samochód się nie psuje, a w razie czego części bardzo tanie! Spala około 5,5L cykl mieszany (miasto-trasa). Dojeżdżam nim co dziennie do pracy i w tej roli auto sprawdza się super. Auto szczególnie docenia się w mieście. Tam gdzie inni muszą parkować równolegle ja mogę zaparkować prostopadle ;P
5,0
Stosunek jakość/cena
Tani w zakupie, tania eksploatacja, nie psujące się jeździdełko.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
sprzęgło szybko się zużywa ale u mnie nie ma lekko wiec ma prawo

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 12V 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 107

Liczba wpisów: 5

Peugeot 107 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 107 Hatchback 5d