Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 107 Hatchback 5d Facelifting 2012

Kierowca_107fl, ponad rok temu
Silnik 1.0 VTI 68KM 50kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 107 Hatchback 5d Facelifting 2012 1.0 VTI 68KM 50kW 2012-2013 - Oceń swoje auto
4,00
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto użytkuję - ponad pół roku. Przejechane przeze mnie - niecałe 10 tys. km. W skrócie: bardzo przyjemne, miejskie auto. Rocznikowo jest jeszcze stosunkowo "świeże", jednak konstrukcja z 2005 roku i to widać - dla mnie jest to zaleta, bo konstrukcja dopracowana, bez skomplikowanej i niepotrzebnej technologii, ale wiele samochodów małych w 2012 roku wyglądała już i była bardziej nowoczesna. Zakupiłem to auto świadomie, że należy do segmentu A i pełni świadomym jego mankamentów. Jednak uważam, że w swojej klasie, budżecie i roczniku jest jednym z lepszych wyborów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pancerny i niebywale oszczędny. Przy jeździe w pojedynkę bardzo dynamiczny, zwłaszcza przy prędkościach miejskich. Przy 3 lub 4 pasażerów i dodatkowym bagażu dynamika jest bardzo słaba - należy silnik kręcić bardzo wysoko, aby w miarę płynnie się poruszać - trzeba się do tego przyzwyczaić.
4,0
Skrzynia biegów
Bieg wsteczny czasami nie chce "wejść" - wtedy należy wrzucić na luz, ściągnąć nogę ze sprzęgła i ponownie wbić - wtedy wchodzi bez zastrzeżeń. Skrzynia stosunkowo precyzyjna, nie ma problemu w odnalezieniem danego biegu. Na plus na pewno 'długie' biegi - na 2-ce przy wyprzedzaniu można dojechać do 100km/h. Bieg 5. jest często bezużyteczny - tzn. np. przy 120km/h i lekkiej górce auto zaczyna zwalniać - należy zredukować na bieg 4. itd.
5,0
Układ jezdny
Jak na te gabaryty samochodu i wagę - uważam za bardzo dobrze trzymający się drogi - zwłaszcza gdy jest bardziej dociążony - można (oczywiście jak na tak małe i lekkie auto) pewnie wchodzić w zakręty.
2,0
Karoseria
Słaba. Powłoka lakiernicza bardzo wrażliwa - po każdej jeździe autostradowej pojawiają się nowe 'odpryski', lakier też bardzo łatwo się rysuje. Szybko pojawiają się też ogniska korozji...
Komfort
3,0
Widoczność
Przy ustawieniu fotela kierowcy dla osoby o wzroście ok. 180cm jest kilka denerwujących szczegółów: widoczność przez wsteczne lusterko jest ograniczona przez górną krawędź szyby (dla niższych osób nie będzie to problem); gdy fotel kierowcy jest odsunięty dla osoby o wzroście 180cm trochę przy skręcaniu widoczność zasłania słupek a oraz b - siedzi się ewidentnie "za bardzo z tyłu". Dodatkowo przy cofaniu słupek c dość mocno ogranicza widoczność - uciążliwe np. podczas wyjeżdżania z wąskich miejsc parkingowych - wiem, że we współczesnych samochodach jest dużo gorzej, jednak jak na tak małe auto bez kamery/czujników jest to lekko uciążliwe.
4,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski na swoim miejscu - po zapoznaniu się z autem nie ma z obsługą problemu. Utrudnione jest nieco wkładanie większych przedmiotów (do i tak mikroskopijnego) bagażnika.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto w deszczowe dni dość szybko paruje. Jednak po włączeniu klimatyzacji problem 'natychmiast' znika. W zimie bardzo szybko się nagrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla osób w 1. rzędzie jest miejsca bardzo dużo! Naprawdę! Pasażer siedzący obok kierowcy jest w stanie tak przesunąć swój fotel i jechać z wyprostowanymi nogami. Z tyłu niestety miejsca mniej. Dla osób do ok. 175cm w porządku, później linia dachu biegnie trochę za nisko i po prostu dotyka się głową o sufit, gdy chce się pozostać wyprostowanym.
3,0
Wyciszenie
Jest bardzo słabe, silnik jest słyszalny cały czas, jazda powyżej 100km/h i jednoczesna rozmowa jest bardzo uciążliwa, ale jest to w teorii miejskie auto, gdzie to nie będzie aż tak przeszkadzać. Po prostu - wycieszenie jest typowe (słabe) dla aut w tej klasie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Brak poważnych usterek, więc i wydatki niskie. Gruntowny przegląd po zakupie (2022r.) to nieco ponad 1 tys. zł. Generalnie koszty utrzymania - niskie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest możliwy zakup auta w tym roczniku za niższą cenę, jednak uważam, że porównując wyposażenie jak mam w swoim egzemplarzu (klimatyzacja, ABS, ESP, 8 poduszek powietrznych itd) oraz bardzo niskie spalanie - cena jest adekwatna!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awarie elektroniki - np. zepsute kierunkowskazy; zupełnie irracjonalny sposób wymiany przednich żarówek - aby wymienić żarówkę trzeba zdemontować przedni zderzak oraz zdemontować reflektor - nie do wykonania na trasie!, przy większych deszczach - przeciekające uszczelki
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak do tej pory.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 VTI 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 107 Hatchback 5d Facelifting 2012