Karoseria
: Auto jest wykonane z ocynku. Moje auto ma 9 lat i zero śladów korozji! ORAZ SILNIK.
4,0
Całokształt
Ładne kształty przód zaokrąglony szkoda że tył troszkę kanciasty.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo ładnie równo, w miarę cicho. Wiadomo że to 1,5 D wolnossący a więc słychać z pod maski delikatny klekot ale w niczym to nie przeszkadza, ponieważ te silniki tak mają. W zimę mogę powiedzieć z pełną świadomością że nawet przy -25 stopniach palił jak sprężynka do strzału, nie gasł, nie kopcił i nie tracił mocy.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów w moim modelu nie wiem jak u innych mogła być trochę lepsza ale nie wymagajmy od francuskiego malucha nie wiadomo jakiej wygody. Biegi wchodzą bez problemów oprócz wstecznego czasem za 2 razem dopiero się wbije ale czytałem że ten model tak ma i to jest normalne.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny hmm powiem że jak na takie maleństwo całkiem fajnie trzyma się drogi i nie skacze na zakrętach. W zimę fajnie i bardzo prosto wyprowadza się go z poślizgu. Jedyny minus to tylna belka którą co ileś tysięcy trzeba wyremontować mój pierwszy remont był przy 140 tyś. a więc całkiem długa żywotność zwłaszcza że nie trzeba przy niej nic dłubać przez cały okres eksploatacji. Przednie zawieszenie super bardzo dobre rozwiązanie zero problemów z przegubami, drążkiem kierowniczym.Bardzo dobrze rozwiązany układ kierwoniczy mocne siłowniki. Przez 2 lata eksploatacji wymieniłem w przednim zawieszeniu 2 gumu od wahaczy po 30 zł.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność doskonała duże szyby a więc wszystko widać przy cofaniu, skręcaniu itd..
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
także doskonała duży plus w zimę bardzo szybko sie nagrzewa nawet przy bardzo niskich temperaturach w autku jest ciepło. natomiast w lecie w moim modelu nie ma klimatyzacji i do 26 stopni spokojnie jeżdżę z zamknietymi szybami. Szyby nie parują w ogóle.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu jest dużo miejsca z tyłu trochę mniej a więc wysoki pasażer przy długim dystansie nie będzie zadowolony. Polecam wersje 4 drzwiową.
4,0
Wyciszenie
silnik jak się rozgrzeje pracuje w miarę cicho. Natomiast do 2000-2500 obrotów czuje się jakbym jechał autem z silnikiem benzynowym.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
BARDZO ALE TO BARDZO MAŁO PALI!! Sam nie mogłem uwierzyć sprawdzałem to na różnych dystansach długich , krótkich, miejskich, na trasie i pali od 3-4 litrów. Mogę dodać że na trasie pali mi minimalnie więcej niż jak jeżdżę po obrzeżach miasta. Oczywiście to spalanie jest przy normalnej jeździe bez gazowania , ruszania agresywnego tylko z umiejętnym operowaniem pedału gazu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Warto go kupić bo naprawy są tanie, jakość wykonania jest równa cenie. Auto wykonane z ocynku w moim autku nie ma śladów korozji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Generalnie z autem nie mam problemów ale najczęstsze awarie to: szybko zdzierają się klocki hamulcowe, cylinderki się zapiekają w hamulcach ( mi się to nie zdarzyło), wymiana alternatora, remont tylniej belki ( u mnie przy 140 tyś), elektryka - klakson i tylnia wycieraczka. świecę trzeba częściej wymieniać ale tylko dlatego że w tym aucie świece grzeją do momentu aż silnik nabierze odpowiedniej temperatury to jest plus i minus. Trzeba wymienić co parę lat układ wydechowy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek brak zawsze jak już mi coś wyskoczyło to i tak mogłem spokojnie dojechać do mechanika.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 D 57KM 42kW
[l/100km]