Auto godne polecenia, małe choć pakowne, zwinne i oszczędne, niskie koszty utrzymania (OC, AC - niskie zainteresowanie złodzieji), mało awaryjne, niewielkie koszty napraw, szeroka dostępnośc części używanych i zamienników
Wrażenia
4,0
Silnik
Silniczek chodzi ładnie, nie mam z nim problemów, nie jest to silnik dla osób rządnych emocji wystarcza jednak do normalnej codziennej eksploatacji. Robię nim 28 tkm rocznie więc wiem co piszę. Jednostka trwała i wydajna. obsluga prosta i nie skomplikowana.
4,0
Skrzynia biegów
Jest dość elastyczna i pozwala na jazdę "taxówkarską" czyli 5-ka od 60 km/h. Skoki dźwigni dość długie, wybierają się prawidłowo, sprzęgło raczej ciężkie (wymiana po ok 120 tkm)
4,0
Układ jezdny
Zastosowane felgi 13 dają odczuć wszelkie dziury, mały rozstaw osi jest odczywalny przy poprzecznych garbach jednak ich tlumienie jest poprawne (noleży pilnować tylnej belki - łożyska!!!), hamulce poprawne jednak po 100 tkm tarcze i bębny do wymiany (nie można przetaczać bo z natury są cieńkie), kąt skrętu akceptowalny. Jak na małe gabaryty auta oraz jakośc polskich dróg to układ jest wydolny i nie sprawia kłopotów.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra choć zagłówki tylnej kanapy trochę przesłaniaja widok w lusterku, widocznośc do przodu bez zarzutu, w boki również, kąt martwy akceptowalny, regulacja lusterek dość swobodna (szerokie pole manewru)
4,0
Ergonomia
Na dobrym poziomie, wszystko w zasiągu ręki, jeśli chodzi o stylistykę wnętrza Cytryna Saxo jest lepiej wykończona. Siedzenie mają trochę krótkie siedzisko i słabe trzymanie boczne, regulacja fotela w poziomie dość szeroka, regulacja oparcia mizerna (dźwignia chodzi skokowo i ma mało położeń - leżak niemożliwy)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydolna choć brakuje zamknięcia obiegu i filtra. W zimie szybko się nagrzewa, latem ciut gorzej ze schłodzeniem. Dość glośny wentylator na 3-cim biegu. Możliwe uniwersalne rozłożenie nadmuchów w kabinie. Ogrzewanie tylnej szyby przydatne i bardzo efektywne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód ok (mam 185 cm wzrostu) z tyłu trochę gorzej, długie dystanse z 4 dorosłymi osobami to raczej kiepsko widzę ... ale po PRL-owskich doświadczeniach z PF 126p na trasach Polska-Bułgaria to jest luxus ... heheheh
4,0
Wyciszenie
Lepsze niż przed modernizacją. Posiadam wersję Symbio z pełnym obiciem drzwi, w wersji KID już jest ciut gorzej ... efekt blaszanki.
W moim egzemplażu przy 100 km/h można spokojnie słuchać radia przy 33 Vol (radio Blaupunkt)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zarówno zużycie benzyny jak i LPG jest bardzo zadowalające, LPG miasto 8,5, trasa, 6,5, mieszane, 7,3 (benzyna ok 1-1,5 mniej) koszty eksploatacyjne też są niewielkie, dostępne są solidne zamienniki, rynek używek tez jest dość bogaty. Ceny ASO nie są rewelacyjne ale tak jest w większeści marek aut, serwisy poprostu kosztują
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowe auta wycofano w Polsce ze sprzedaży na przełomie 1998/99 z uwagi na niewielką różnicę cenową pomiedzy 106 a 206. Aktualnie na rynku wtórnym trafiają się dość ciekawe propozycje szczególnie z importu ...osobiscie uważam że są godne zainteresowania
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam 137 tkm i złego słowa na Puga powiedzieć nie mogę. Co 15 tkm robię standardowe przeglądy i nie oszczędzam jak Żyd na koniu ... jeśli coś się zużyło w wyniku eksploatacji to wymieniam nie czakając (czytaj: głupio oszczędzając) aż się rozleci i pociągnie inne podzespoły za sobą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic takiego nie miało miejsca ... odpukałem w niemalowane ...
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 i 60KM 44kW
[l/100km]