Zawieszenie
: Idealne trzymanie w zakrętach. Bardzo zwrotny i zachęcający do szybszego wchodzenia w zakręty układ jezdny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Słabe zabezpieczenie antykorozyjne
Układ hamulcowy
: Szybkie zużycie klocków hamulcowych.
Zawieszenie
: Droga w regeneracji tylna belka.
4,0
Całokształt
Samochód oceniam dobrze, jak na pojazd miejski.
Poza słabym zabezpieczeniem antykorozyjnym, niskim poziomem bezpieczeństwa i silnikiem który radzie sobie tylko z dwoma osobami na pokładzie, samochód nie posiada innych słabych punktów.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1.1 60hp. Mało awaryjny, prosty w obsłudze.
Minusy to spalanie które potrafi dobić do 8,5 litra w mieście (6,0l na trasie)i słaba dynamika przy obciążeniu.
Dla osób które chciałyby kupić ten samochód polecam bardziej silnik 1.4 75/hp, który pali podobne ilości paliwa, ale zapewnia większy zapas mocy.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia oferuje bardzo dobre przełożenia (1bieg 0-40, 2 bieg 10-90, 3 bieg 30- 120, 4 bieg 50-160, 5 bieg 70-170).
Biegi wchodzą z delikatnym kliknięciem. Oczywiście jest też tutaj typowy dla francuzów luz i długie skoki lewarka, ale osobiście nie uważam tego za wadę.
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się jak po sznurku, nawet na mokrej nawierzchni i przy szybszej jeździe nie udało mi się go wyprowadzić z równowagi. Dodatkowo elektryczne wspomaganie kierownicy pomaga na parkingach.
Uwaga- Przy obciążeniu pojawia się duża podsterowność.
Komfort
5,0
Widoczność
Stare auta mają to do siebie, że za cenę bezpieczeństwa nie posiadają szerokich słupków. Jest to wadą i zaletą, samochód o długości 3,5 metra jest bardzo dobry w manewrowaniu i cofaniu tyłem po uliczkach. Wąskie słupki i duża powierzchnia szyb daje idealną widoczność we wszystkich kierunkach.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, oprócz... No właśnie inżynierowie z PSA nie mieli łatwego zadania aby doposażyć pojazd w dodatkowe systemy przez co wyłącznik poduszki pasażera powędrował na tunel w okolice skrzyni biegów, a sterowanie elektrycznych przednich szyb znalazło miejsce za hamulcem ręcznym i nie posiada podświetlenia, przez co w nocy otwarcie szyby graniczy z cudem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód posiada bardzo wydajną nagrzewnicę i praktycznie po 5 min od odpalenia silnika w samochodzie jest już przyjemnie ciepło.
Co do chłodzenia w gorące dni, trzeba ratować się szyberdachem i odsunięciem szyb bocznych.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na klasę A, samochód oferuje więcej miejsca niż dzisiejsze trojaczki (P108, C C1 II, TA). Szczególnie widać to na tylnej kanapie.
4,0
Wyciszenie
Samochód do prędkości 90km/h jest cichy, dopiero powyżej tej prędkości słychać opływ powietrza. Poniżej 2tyś obrotów na postoju często można pomyśleć, że silnik zgasł. Po prostu go nie słychać.
Jedyny hałas na postoju, to włączający się wentylator (Trzęsie budą).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanie części, duża ilość zamienników dobrej jakości. Dobrze serwisowany pojazd odwdzięcza się bezawaryjnością.
Najdroższy element, to regeneracja tylnego zawieszenia (1000zł), ale wykonanie naprawy w dobrym warsztacie pozwala zapomnieć o zawieszeniu na przynajmniej 3 lata.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za cenę 500 funtów, ciężko znaleźć samochód który będzie równie dobry w tej klasie za podobne pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki występują, ale koszty naprawy są tak śmieszne, że nawet nie warto o nich wspominać.
Przez pół roku uszkodzeniu uległo tylko: żarówka pozycyjna przód (spalenie) koszt 5 zł, czujnik ładowania alternatora (Stopiony o chłodnicę przewód) 2zł za izolację.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód zawsze dojeżdża do celu, nigdy nie zdarzyła się jakaś poważna awaria. Raz tylko straciłem ładowanie, ale był to problem napięcia paska po wymianie, czas naprawy 2 min.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 i 60KM 44kW
[l/100km]