Karoseria
: Bardzo pakowny samochodzik, miękkie zawieszenie, bardzo komfortowe, przestrzeń w kabinie - dobra niespotykana obecnie w tej klasie podobnie jak widoczność zapewniona przez duże tafle szyb.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: mało precyzyjna skrzynia biegów
Karoseria
: tylne reflektory mają tendencję do nabierania wody
5,0
Całokształt
Autko zgrabne, zwrotne, idealne do miasta, na dojazd do pracy, lub jako drugie auto w rodzinie. Mało pali. Idealny pojazd dla początkującego kierowcy. Pomimo wieku - ostatnie roczniki to rok 2003 nadal zachwyca nowoczesną stylistyką.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.1i jednopunktowy wtrysk, ośmiozaworowy, bardzo dynamiczny, kiedy osiągnie setkę robi się strasznie głośny. Spalanie - trasa - 5l, miasto - 7l. Średnio 6-6,3l/100km. Wydaje bardzo przyjemny dla ucha niski pomruk. Po 100tys. przebiegu wymagane planowanie głowicy - cieknie spod uszczelki - podobno te silniki tak mają, ale to jednorazowy zabieg.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bardzo przeciętna, przełożenia słychać w kabinie, zwłaszcza 3kę. Zdarza się że nie wchodzi wsteczny i wtedy gładko wchodzi przez 3kę. Krótkie przełożenia, a dla lubiących dynamikę - na trójce bez wycia silnika rozpędzicie się do 60km/h a czwórce 80km/h.
4,0
Układ jezdny
Bez wspomagania kierownicy, wymaga troszkę siły, jednak jest zwrotny i dynamiczny. Jazda po bruku lub nierównej nawierzchni skutkuje odczuciem przez kierowcę drżenia drążka kierownicy.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała, wręcz perfekcyjna widoczność zapewniona przez duże szyby, zwłaszcza boczne. W stosunku do hatchbacków najnowszej generacji zaskakuje ogromną powierzchnią tylnej szyby.
5,0
Ergonomia
Manetki, przyciski pokrętła w zasięgu ręki bez zbędnych udziwnień. Trochę trącą myszką suwaki regulacji nawiewu oraz ciepłego i zimnego powietrza. Przy poduszce powietrznej kierowcy trzeba przyzwyczaić się do do przycisku klaksonu w lewej manetce kierunkowskazu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew pozbawiony filtra powierza dzięki czemu liście i inne paskudztwo wlatuje do kabiny. Zaskakuje ogrzewanie, w ciągu kilku minut nawet w największe mrozy robi się przyjemnie cieplutko. W upalne lato bez klimy sam nawiew chłodnego powietrza niestety niewiele zdziała.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to mały samochodzik a oferuje sporo miejsca dla jadących z przodu - brak jest zabudowanych konsol środkowych i wypukłych plastików drzwi, dzięki czemu kierowca i pasażer mają sporo miejsca na nogi. Wygoda z tyłu - przeciętna.
3,0
Wyciszenie
Samochód ogołocony z filcowej wygłuszki silnika, w dieslowskich bliźniaczych modelach Citroena Saxo były montowane. Huk w kabinie rozpoczyna się od osiągnięcia prędkości 100km/h. Montaż wygłuszki i plastikowej podwoziowej osłony silnika dociętej np z Audi zapewnia przyzwoite wygłuszenie kabiny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto wzorcowo zabezpieczone przed korozją - podwójny ocynk. W starszych egzemplarzach może rozwarstwiać się lakier metallic, co absolutnie nie ma wpływu na rudą w nadwoziu "pod chmurką". Niskie spalanie i doskonała współpraca z instalacją sekwencyjną na gaz - jak słyszałem - zapewnia niski koszt eksploatacji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto ładne, bardzo kobiece, może się podobać. Wnętrze ma kolorowe tapicerki, bardzo przyjemne miękkie tapicerowanie drzwi i foteli, lecz plastik kokpitu przeciętny. 15-letnie egz. chodzą po 3 tys zł. Jako drugie auto w rodzinie lub dla początkującego kierowcy jak znalazł.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 15 latach użytkowania utleniły się oblane gumą aluminiowe listwy przyszybia tylnych drzwi i pojawiły się nieestetyczne purchle. Dostępność na szrotach - trudna. Przy większych mrozach zamarzają i blokują się zamki drzwi - trudno wtedy je zamknąć bo drzwi odskakują.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wyciek silnika po przebiegu 100 000km. Tylne reflektory mają tendencję do nabierania wody i parowania ze względu kiepskie spasowanie z nadwoziem, zwłaszcza gdy auto stoi na dworze. W efekcie szybko dochodzi do zwarcia i przepalania się żarówek. Osuszenie i wylanie wody nie pomaga. Wymiana tylko u mechanika. Dostępność oryginałów z rozbiórki wraków na serwisach aukcyjnych - bardzo dobra. Przy zakupie trzeba zwrócić uwagę na jakość uszczelki.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 i 60KM 44kW
[l/100km]