Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 106 II

BernardP, 10 lat temu
Silnik 1.1 i 60KM 44kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 106 II 1.1 i 60KM 44kW 1996-2003 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bardzo pakowny samochodzik, miękkie zawieszenie, bardzo komfortowe, przestrzeń w kabinie - dobra niespotykana obecnie w tej klasie podobnie jak widoczność zapewniona przez duże tafle szyb.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : mało precyzyjna skrzynia biegów
Karoseria : tylne reflektory mają tendencję do nabierania wody
5,0
Całokształt
Autko zgrabne, zwrotne, idealne do miasta, na dojazd do pracy, lub jako drugie auto w rodzinie. Mało pali. Idealny pojazd dla początkującego kierowcy. Pomimo wieku - ostatnie roczniki to rok 2003 nadal zachwyca nowoczesną stylistyką.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.1i jednopunktowy wtrysk, ośmiozaworowy, bardzo dynamiczny, kiedy osiągnie setkę robi się strasznie głośny. Spalanie - trasa - 5l, miasto - 7l. Średnio 6-6,3l/100km. Wydaje bardzo przyjemny dla ucha niski pomruk. Po 100tys. przebiegu wymagane planowanie głowicy - cieknie spod uszczelki - podobno te silniki tak mają, ale to jednorazowy zabieg.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bardzo przeciętna, przełożenia słychać w kabinie, zwłaszcza 3kę. Zdarza się że nie wchodzi wsteczny i wtedy gładko wchodzi przez 3kę. Krótkie przełożenia, a dla lubiących dynamikę - na trójce bez wycia silnika rozpędzicie się do 60km/h a czwórce 80km/h.
4,0
Układ jezdny
Bez wspomagania kierownicy, wymaga troszkę siły, jednak jest zwrotny i dynamiczny. Jazda po bruku lub nierównej nawierzchni skutkuje odczuciem przez kierowcę drżenia drążka kierownicy.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała, wręcz perfekcyjna widoczność zapewniona przez duże szyby, zwłaszcza boczne. W stosunku do hatchbacków najnowszej generacji zaskakuje ogromną powierzchnią tylnej szyby.
5,0
Ergonomia
Manetki, przyciski pokrętła w zasięgu ręki bez zbędnych udziwnień. Trochę trącą myszką suwaki regulacji nawiewu oraz ciepłego i zimnego powietrza. Przy poduszce powietrznej kierowcy trzeba przyzwyczaić się do do przycisku klaksonu w lewej manetce kierunkowskazu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew pozbawiony filtra powierza dzięki czemu liście i inne paskudztwo wlatuje do kabiny. Zaskakuje ogrzewanie, w ciągu kilku minut nawet w największe mrozy robi się przyjemnie cieplutko. W upalne lato bez klimy sam nawiew chłodnego powietrza niestety niewiele zdziała.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to mały samochodzik a oferuje sporo miejsca dla jadących z przodu - brak jest zabudowanych konsol środkowych i wypukłych plastików drzwi, dzięki czemu kierowca i pasażer mają sporo miejsca na nogi. Wygoda z tyłu - przeciętna.
3,0
Wyciszenie
Samochód ogołocony z filcowej wygłuszki silnika, w dieslowskich bliźniaczych modelach Citroena Saxo były montowane. Huk w kabinie rozpoczyna się od osiągnięcia prędkości 100km/h. Montaż wygłuszki i plastikowej podwoziowej osłony silnika dociętej np z Audi zapewnia przyzwoite wygłuszenie kabiny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto wzorcowo zabezpieczone przed korozją - podwójny ocynk. W starszych egzemplarzach może rozwarstwiać się lakier metallic, co absolutnie nie ma wpływu na rudą w nadwoziu "pod chmurką". Niskie spalanie i doskonała współpraca z instalacją sekwencyjną na gaz - jak słyszałem - zapewnia niski koszt eksploatacji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto ładne, bardzo kobiece, może się podobać. Wnętrze ma kolorowe tapicerki, bardzo przyjemne miękkie tapicerowanie drzwi i foteli, lecz plastik kokpitu przeciętny. 15-letnie egz. chodzą po 3 tys zł. Jako drugie auto w rodzinie lub dla początkującego kierowcy jak znalazł.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 15 latach użytkowania utleniły się oblane gumą aluminiowe listwy przyszybia tylnych drzwi i pojawiły się nieestetyczne purchle. Dostępność na szrotach - trudna. Przy większych mrozach zamarzają i blokują się zamki drzwi - trudno wtedy je zamknąć bo drzwi odskakują.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wyciek silnika po przebiegu 100 000km. Tylne reflektory mają tendencję do nabierania wody i parowania ze względu kiepskie spasowanie z nadwoziem, zwłaszcza gdy auto stoi na dworze. W efekcie szybko dochodzi do zwarcia i przepalania się żarówek. Osuszenie i wylanie wody nie pomaga. Wymiana tylko u mechanika. Dostępność oryginałów z rozbiórki wraków na serwisach aukcyjnych - bardzo dobra. Przy zakupie trzeba zwrócić uwagę na jakość uszczelki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 106 II