Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 106 I

Kaprys, 13 lat temu
Silnik 1.4 D 50KM 37kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 222 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 106 I 1.4 D 50KM 37kW 1992-1996 - Oceń swoje auto
4,54
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie. Jak ktoś ma dojście do zużytego oleju do frytek np z mcdonaldsa, albo opału, nie ma innego wyboru niż ten dieselek. Ja nie mam, jedynie tankuję bio na stacjach Bliska, i śmieję się z \'zagazowanych\'. Bo zasięg na pełnym baku 4x więcej.
5,0
Całokształt
Wiem co kupiłem, za jaką kasę, i nie mogę się przyczepić.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na niskich obrotach mułowaty. Ale przydeptać gaz, daje radę z benzyniakami tej wielkości. Kłania się moment obrotowy w dużym zakresie. Minus 1 gwiazdka za to, że trzeba przydeptać, ale jak to diesel, można spokojnie wkręcać na obroty, to nie benzyniak, że na wyższych gwałtownie potrzebuje więcej pić.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo dobrze. Minus 1 gwiazdka, za wchodzenie wstecznego z oporami, trzeba nieco popuścić sprzęgło.
5,0
Układ jezdny
Jak na lekkie auto, płynie jak limuzyna, a jednocześnie nie boję się wchodzić w zakręty. Szeroki rozstaw kół robi swoje.
Komfort
5,0
Widoczność
Założyłem lusterka do martwego punktu, i panoramiczne wewnętrzne, i wszystko widzę i wiem ;]
3,0
Ergonomia
No cóż, model bez wspomagania i elektryki. dla wygody, to źle, ale dla bezawaryjności, bardzo dobrze. Zatem kompromis, przeciętnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu bardzo dobrze. 2 km i leci ciepłe powietrze. A wbrew zaleceniom dla diesli, nie rozgrzewam silnika na postoju, tylko od razu jadę. No dobra, zanim zapnę pasy, włącze radio, usadowię się, minie minuta conajmniej, już silnik załapie wtedy temperaturę i chodzi stabilnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem wysoki, i miejsca pod dostatkiem. Tylna kanapa mnie nie obchodzi, bo nigdy na niej nie podróżowałem ;]
4,0
Wyciszenie
Przy otwartych drzwiach, jaki on jest głośny, ten diesel. Ale zamykamy drzwi i już jest zupełnie inaczej. I jeździ się przy zamkniętych szybach, bo inaczej klekocik i ruch uliczny psuje delektowanie się nagłośnieniem wewnątrz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Szyby wiecznie brudne. Bo myję je tylko gdy tankuję. Spory koszt płynu do spryskiwacza, zużywa się szybko, ale niestety, jak się tyle km trzaska, to pompka ma co robić. Ale nic to. Zalewam bio, z początku na pół z ropą, obecnie tylko, i zero problemów. Ale nie ma ściemy. Na początku mej znajomości z tym autem, 2 dni po zakupie, poszła uszczelka pod głowicą. Koszt, 700zł. Tyle że, w tym wymiana uszczelki, planowanie głowicy, i co najważniejsze, przegląd auta od A do Z, jak oleje, rozrząd, zawieszenie, i inne duperele. Mechanik polecony, zrobił co trzeba, sprawdził co trzeba, i orzekł auto w porządku. I tak jest, od wymiany uszczelki nic się nie zepsuło, jeżdże i jeżdzę, już 6k km. Ale na wszelki wypadek przymierzam się do wymiany oleju w silniku.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wart swej ceny. W tej cenie jest mnóstwo aut z klimą, wspomaganiem, elektryką, itd itd, ale później dzień dobry, spalanie, oc, awaryjność, elektryka, to tamto siamto. Tu masz niezawodną konstrukcję bez udziwnień i komputera.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wyskoczyła kulka od natrysku tylnej szyby. Zauważyłem przypadkiem, jak zaczęło sikać za samochód. Wykałaczka załatwiła sprawę.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Byłoby doskonale, gdyby nie ta uszczelka.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 D 50KM 37kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 106 I