Po zastąpieniu katalizatora tłumikiem przelotowym imitującym kształtem katalizator moc zauważalnie wzrosła :-).
Do 90 km/h jest ok. a ponad to już trzeba się dodatkowo odpychać nogą. Wyciągam prawie 150km/h na równej drodze. Z dwoma rowerami na dachu tylko 110km/h. Powyżej 90km/h hałas jest nie do wytrzymania, głowa boli, radia nie słychać, TEŚCIOWEJ na tylnym siedzeniu też nie słychać co zaliczam jako wielki PLUS. Od 96r tylko jedna awaria, poleciała uszczelka pod głowicą i to z mojej winy bo nalałem za dużo oleju podczas wymiany. Wszystko sobie ładnie koroduje ale odpukać działa rewelacyjnie.
4,0
Skrzynia biegów
Mam 5 biegów ale ten piąty przy 0,954 L pojemności to trochę przesada :-). To miał być chyba ten ,,rakietnyj,, jak w ruskim kawale. Bardziej dynamiczna jest już gumka w moich majtkach.
Do wyprzedzania na trasie prawie zawsze redukuję do 4 bo inaczej rowery nie dają się wyprzedzać :-). Ale co tam chodzi rewelacyjnie, standardowe problemy ze wstecznym.
4,0
Układ jezdny
Głośny i rozklekotany ale pewny i stabilny. W zakrętach spisuje się rewelacyjnie i nie ma tendencji do wpadania w poślizg.
3 otworowe felgi to kompletna porażka, wymiana koła w polu i w błocie doprowadza prawie natychmiast do utraty zdrowia psychicznego.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Przy -25stopniach poniżej zera lodu nie ma tylko na przedniej szybie i bocznych do połowy :-)
3,0
Ergonomia
To jest pojazd dla kobiet, wszystko jest w nim za małe i za ciasne dla faceta.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę ciepło, w lecie jeszcze cieplej. Ten typ tak ma. Wentylator znośny jest tylko do 2 biegu, na 3 wchodzi w tryb odkurzacza :-)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciasnota, ciasnota, ciasnota !!!
1,0
Wyciszenie
Inżynierom z Peugeota należy się solidny kop w dupę za akustykę w tym samochodzie, tylko tak mogę podsumować swoje odczucia.
Od samego początku w środku jest jak w czołgu, od jazdy po bruku wypadają wszystkie plomby z zębów a słuch powraca dopiero po 15 minutach.
Słychać wyraźnie nawet alternator.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik pomimo swej elektroniki i wtrysku jest archaiczny i paliwożerny. Spalanie w okolicach 7L to norma. Serwis Peugeota niemiłosiernie drogi tak jak oryginalne części.
3,0
Stosunek jakość/cena
zdecydowanie za drogi jak na archaiczny czołg.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
odpadają mi różne części w czasie jazdy ale o dziwo większość jakoś trzyma się w jednym kawałku. Ciągle przepalają się żarówki pod deską z zegarami co doprowadza mnie do szału. Najwyraźniej Peugeot nie odkrył jeszcze diody świetlnej w sklepach z elektroniką.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, mam chyba farta :-)
ale tankuję od zawsze tylko w Shellu i zmieniam olej co 15 tys. Stosuję oryginalny Total.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 45KM 33kW
[l/100km]