Inne
: Światła - automatycznie zmieniające się światła długie/krótkie, doświetlanie zakrętów, zmienna charakterystyka w zależności od prędkości.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Nie można skasować ustawień komputera.
4,0
Całokształt
Ogólnie można polecić, choć kilka drobiazgów można by było poprawić np. bardziej komfortowe fotele z tyłu (obecne są za twarde), możliwość większego odchylana tylnych oparć, jak np. w maździe 5 ( by sobie dzieci wygodnie pospały), bardziej miękkie resorowanie i większe tłumienie nierówności.
Wrażenia
3,0
Silnik
Trochę klekocze, nie jest mistrzem dynamiki, mimo ponad 300Nm.
3,0
Skrzynia biegów
Duże opóźnienie między wciśnięciem pedału gazu a zmianą (redukcją) biegu w skrzyni automatycznej. Trzeba uważać i odpowiednio wcześnie wyprzedzać, by kick-down miał czas zadziałać.
3,0
Układ jezdny
Samochód b. dobrze trzyma się drogi, ale ceną za to jest zmniejszenie komfortu resorowania. Auto niezbyt tłumi nierówności, czuje się je \"w brzuchu\". Mógłby być bardziej komfortowo zestrojony, bardziej miękki.
Komfort
4,0
Widoczność
Pomagają czujniki parkowania przód/tył. Choć czujnik przedni trzeba włączać osobno.
4,0
Ergonomia
Osłony przeciwsłoneczne z przodu są zdecydowanie za krótkie. Słońce razi przez szpary. Lusterka zewnętrzne powinny składać się automatycznie (opcja płatna). Reszta bez zarzutu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK. Fajna jest ogrzewana kierownica, zwłaszcza w zimne poranki:)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja, jak na wymiary auta. Ale bagażnik spodziewałem się, że będzie większy. Zwłaszcza, gdy fotele drugiego rzędu odsunięte są na maxa w tył.
3,0
Wyciszenie
Silnik diesla wyraźnie słychać na pierwszym i drugim biegu i postoju, trochę klekocze. Potem jest zdecydowanie lepiej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na diesla, to ekonomika nie jest jego największą zaletą. Winę za to ponosi pewnie automatyczna skrzynia biegów, automatyczna klima itp., ale mogłoby być lepiej
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie jest tanie, a przy maksymalnym wyposażeniu cena ociera się o 160 -170 tys.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna ustarka po roku jazdy - w komputerze pokładowym nie można skasować starych wyników średniego spalania oraz śr. prędkości.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych usterek przez 1 rok i 20000 km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW
[l/100km]