Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Zafira C Tourer

Gien, 10 lat temu
Silnik 2.0 CDTI EcoFLEX 165KM 121kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Zafira C Tourer 2.0 CDTI EcoFLEX 165KM 121kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,62
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak wsiadłem do niego pierwszy raz byłem w pozytywnym szoku i nie rozumiałem dlaczego tak długo jeżdziłem VW-ejami i dlaczego ople są niedoceniane. Chyba poszedłem wcześniej za tym owczym głupim pędem że Golf, Touran itd. Głupota. Myślę że Opel tym modelem i nową Insignią czy Astrą zostawił w tyle VW-eja przynajmniej jeśli chodzi o design, osiągi i komfort. Trzeba jeszcze poczekać parę lat żeby można było porównać niezawodność. Na razie, po roku użytkowania i przejechaniu 14000 km włącznie z Chorwacją - nie ma się do czego przyczepić. Naprawdę polecam. PS: W Chorwacji nawet pewien Niemiec mnie zaczepił i był w szoku że to Opel. Oglądał go i cmokał. Powiedział że w końcu Opel nauczył się robić auta. Naprawdę polecam.
5,0
Całokształt
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z zakupu. Jest parę mankamentów ale nie takich żebym miał zmienić zdanie o tym samochodzie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest optymalny bym powiedział w stosunku do masy. Wydaje mi się że słabszy silnik z mniejszą prędkością obrotową byłby mułowaty. 165KM jest w sam raz. Znakomite osiągi przy jeżdzie ekonomicznej w stosunku do masy auta 6.6ltr/100km. Niestety jak wchodzimy na wyższe obroty (150 km /h i więcej to już spalanie 10.5ltr/100 i więcej). W mieście pali 7.8Ltr/100 ale moja opinia może być nie wiarygodna gdyż jeżdżę tylko na krótkich odcinkach do 3km i właściwie na zimnym silniku więc spalanie będzie wyższe niż na rozgrzanym. Wyprzedzanie na trasie...bajka. Szybko wchodzi na obroty i TIRa to wciągam nosem ale też porównuje go do mułowatego Tourana 105KM.
4,0
Skrzynia biegów
Nie znam się na tym zupełnie. Mogę porównać jedynie VW Tourana...tam przyzwyczaiłem się do używania biegów 2-4-6... rzadko pośrednich. Tutaj z 2-jki raczej ciężko ruszyć. Trzeba sporo gazu, może dlatego że jest cięższy.
4,0
Układ jezdny
Na trasie super. Co prawda drogi mamy już lepsze ale jak się wjeżdża na dziurawą drogę to niestety te dziury czuć, choć tragedii nie ma. Wszystkie niemieckie auta charakteryzują się sztywnym zawieszeniem.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest bardzo dobra... w porównaniu z konkurencją nie wyróżnia się na plus czy minus. Może w C-Maxie było gorzej bo w tym aucie ze względu na szeroki słupek z kurtyną i małe okienko trójkątne spowodowałem wypadek gdyż nie zauważyłem samochodu z prawej.
5,0
Ergonomia
Jest prześlicznie. Wszystko pod ręką. Piękne zegary za kierownicą (nie lubię aut z elektronicznym wyświetlaczem na środku). System Navi/Radio ... cudo. Minusem jest koszt aktualizacji map (750zl) postanowiłem poczekać aż wybudują wszystkie drogi w Polsce. A jeszcze żona się wścieka że łączenie plastików za skórami jest tak spasowane ze nie można wybrać okruszków po bułkach (dzieci) ani wytrzeć kurzu :-) Na szczęście prawdziwym facetom to nie przeszkadza,lol.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko super, dwustrefowa klimatronic z wyświetlaczem ustawień i zapamiętywania..nic ująć nic dodać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak samo... w porównaniu z VW Touranem to jest salon na kółkach a Touran to taczka bez pomysłu. W 3 rzędzie siedzeń dzieci mogą mówić o komforcie czego u konkurencji nie ma. Zresztą co tu mówić w 3-rzędzie są siedzenia pełnowymiarowe jak w drugim. Nawet po ich rozłożeniu można 2 spore walizki jeszcze wsadzić do bagażnika...bajka. Konkurencja tego nie daje. W drugim rzędzie środkowe siedzenie składa się w stolik i jest podłączenie zapalniczki dzieki czemu dzieciaki oglądają bajki na tablecie. Jedyny minus to siedzenia w drugim rzędzie za mało odchylają się do tyłu. Ogólnie - jest komfortowo, naprawdę.
3,0
Wyciszenie
Tu powiem szczerze się trochę zawiodłem, gdyż wszystkie gazety opisywały jak to on jest super wyciszony ale szału nie ma. OK, jest lepiej jak w Touranie ale nie dużo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ford C-Max czy S-Max są lepsze jeśli chodzi o zużycie paliwa ale znowu Opel nie ustępuje to VW-ejom. Poza tym za komfort się płaci. Koszty serwisu rocznego? VW - 1300zł , OPEL - 720 zł (to samo miasto). Ford C-Max i Scenic ... nie wiem
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem to auto w salonie jako z poprzedniego rocznika. Wypasiony jak należy za nie powiem ile ale dużo taniej niż z obecnego rocznika. W porównaniu do tego co zapłaciłem to jestem prze szczęśliwy.. ale 130.000 za niego bym nie dał :-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Są kłopoty z barwą świateł (bi-xenon) tzn nic złego z autem ale kierowcy mrugają z przeciwka że ich oślepiam nawet gdy jadę na zwykłych światłach drogowych. Poza tym raz przez rok wyświetlił się komunikat że coś nie tak z systemem bi-xenon (zgłupiał w Chorwacji jak co chwilę wjeżdżał i wyjeżdżał z tuneli i nie wiedział czy to dzień czy noc i raz że USB jest niekompatybilne coś tam. W obu przypadkach wystarczyło wyłączyć i włączyć auto.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI EcoFLEX 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Zafira C Tourer