Zawieszenie
: Obniżone sportowe zawieszenie, sprawia, że samochód prowadzi się jak po sznurku. Jestem pozytywnie zaskoczony! Jest sztywny i daje dużą pewność w zakrętach i podczas szybkiej jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: W ciągu 3 ostatnich miesięcy wymieniałem już 3 żarówki, mam nadzieję, że to przypadek i nie stanie się normą.
5,0
Całokształt
Samochód kupiłem, jako drugi w rodzinie dla żony i w trasy. Zafira w 100 % wywiązuje się z postawionego przed nią zadania. Swoją ocenę wystawiam, pod wpływem negatywnych ocen na tym portalu. Nie chcę oceniać innych ale jak ktoś kupuje "okazje" to później wylewa swoje żale. Ja przed zakupem zweryfikowałem historię przebiegu i wizyt w ASO. Dodatkowo ustaliłem jaką dokładnie wersję silnika posiadam - bez klapek w kolektorze + wymieniłem uszczelkę smoka pompy oleju, rozrząd z pompą wody, wszystkie filtry i pasek klinowy. Posiadam, czujniki przód tył, kamerę cofania, podgrzewaną kierownicę i fotele, elektrycznie składane lusterka, monochromatyczne lusterko + czujnik zmierzchu, deszczu i martwego pola i tempomat. W mieście do 100 km/h wrażenie braku mocy, jednak w trasie powyżej 100 km/h sportowe zawieszenie i silnik dają mnóstwo frajdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jeździłem innymi samochodami z tym silnikiem, eco-flex zestrojony jest bardziej w trasy. Po mieście się śmieję sam do siebie, że jeżdżę jak przysłowiowy dziadek. Do 100 km'/h na godzinę silnik wydaje się zamulony. Żyć zaczyna dopiero w trasie przy prędkościach powyżej 100-120 km/h
4,0
Skrzynia biegów
Dźwignia zmiany biegów, chodzi dosyć ciężko ale można się przyzwyczaić.
5,0
Układ jezdny
Wiem, że wszystkie egzemplarze ECO-Flex są obniżone, ja w swoim egzemplarzu po VIN posiadam sportowe zawieszenie. BAJKA!! na zwykłych krajówkach czy bocznych drogach samochód prowadzi się jak przyklejony! Zafirą wchodzę w zakręty z większą prędkością niż wcześniej Yarisem, Aurisem czy Sharanem.
4,0
Karoseria
Elementy dobrze spasowane, pojawiło się niewielki ognisko rdzy na klapie, zobaczymy jak rozwinie się sytuacja.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się wyżej dzięki czemu widoczność jest bardzo dobra.
4,0
Ergonomia
Jestem zadowolony, denerwująca delikatnie jest ta szczelina między tylnymi fotelami a podłogą bagażnika. Fajnie rozwiązana kwesta tempomatu w kierownicy!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dzięki systemowi QuickHeat, powietrze w nawiewie nagrzewa się naprawdę szybko, dzięki temu możemy szybko odparować szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu mieści się żona i 2 foteliki xD
5,0
Wyciszenie
Wcześniej dużo jeździłem Yarisem... tutaj jest dużo lepiej, chociaż jak wiadomo to nie jest auto premium także nie ma co oczekiwać cudów:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niektóre części tanie - bo to Opel. Czasami pojawia się jednak problem z dostępnością i pewne rzeczy trzeba zamawiać w ASO wtedy radzę trzymać się mocno za kieszeń.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jestem bardzo zadowolony, nie spodziewałem się cudów. Otrzymałem samochód, który daje dużą frajdę z jazdy z większymi prędkościami. Zwarta bryła i super zawieszenie daje naprawdę dużo radości:)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu 3 ostatnich miesięcy wymieniałem już 3 żarówki, nie wiem czy to przypadek czy tak będzie już zawsze...:P
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory - 5 tysięcy KM w samochodzie czuję się bardzo pewnie i nie martwię się o żadną awarię, mam nadzieję, że tak będzie zawsze. W razie "w" posiadam dobre ubezpieczenie- obym nie musiał z niego korzystać:P
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI EcoFLEX 130KM 96kW
[l/100km]