Silnik
: Silnik jest wystarczająco mocny od 2tys. obr. Przyzwyczajenia wymagają hamulce i bardzo długi skok pedału. Co do skutecznosci układu nie mam zastrzeżeń.
5,0
Całokształt
Bardzo udany samochód, wszechstronny i cichy, zrywny, w miarę pakowny i co najważniejsze zgrabny. Gdyby miał głębszy bagażnik to byłby idealny.
Wrażenia
5,0
Silnik
W moim modelu silnik 1.4 Turbo na hamowni ma 149KM bardzo fajnie ciągnie od ok 2tys obr. Do 4tys obr. lub 160km/h zupełnie niesłyszalny.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest w miare precyzyjna jednakże na zimno nie pracuje idealnie. 6 bieg nie jest niestety zbyt długi ponieważ przy 100km/h na 6biegu obr. wynoszą aż. 2,5 tys. to sporo dłuższa 6-tka obniżyłaby zapewne spalanie na autostradzie.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest raczej sztywne jak na minivana co powoduje bardzo pewne poruszanie się np. jeżdżąc szybko w zakrętach. Mam obniżone zaieszenie o 3cm - wersja ecoflex nie sprawia problemów w mieście i na progach i przy podjazdach pod krawężniki.
Opony standardowe Michelin HP bardzo słabo trzymają na mokrej nawierzchni. Układ kierowniczy nie daje takiej satysfakcji jak w fordzie ale jest lepszy niż w większości minivanów
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc jest bardzo dobra , pomagają czujniki przód i tył. Mam czujnik martwego pola w lusterkach to pomocny gadżet jednakże w mieście na wielopasmowych drogach ciągle pika bez powodu gdy inne pojazdy skręcają równolegle ze mną.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest przemyślane, a wykonanie jest na prawdę na dobrym poziomie, powiedziałbym, że tego się oczekuje w aucie za ok 100tys zł. Bardzo praktyczny jest ten system siatek w bagażniku. Minus to fotel pasażera bardzo wysoko zakotwiczony i w wersji niższej jak cosmo nie ma regulacji wysokosci tego fotela.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj nie mam zastrzeżeń może poza jednym,przez nawiewy na tył kabiny przy ogrzewaniu leci chłodniejsze powietrze jak na przód kabiny. Więc defakto pasażerowie z tyłu będą mieli chłodniej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na wymiary samochodu absolutnie rekordowa ilosc miejsca z tyłu i przodu, szerokosc również poprawna, nie jest to ford S-max ale przy długosci 4,6m i zwartej , kompaktowej bryle, jest bardzo zgrabnym samochodem. Bagażnik wg danych ma mieć 650l + 60l pod podłogą, jednakże według pomiarów ADAC bagażnik ma poniżej 500L co odpowiada moim pomiarom i przypuszczeniom, że bagażnik jest zbyt płytki jak na minivana i defakto z trójką dzieci trzeba jechać wyładowanym po dach.
5,0
Wyciszenie
Do 160km/h jest bardzo komfortowo na tyle że małe dzieci mogą spac bez problemów, powyżej już szumy są słyszalne a powyżej 200km/h już słychać silnik. Najbardziej komfortowo podrużuje mi się do 140km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie srednie między 7,5 a 8,2 zależnie jak jeżdzę. Minimalnie spaliłem 5,2 na trasie jadąc 80-90km/h 5 i 6b. Maksymalnie w miescie jeżdząc szybko krótkie odcinki wyszło 11,5 srednio. AUtostrada do 140km/h wychodzi mi ok 8L/100km czyli absolutnie akceptowalnie jak na masę 1600kg.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowy kosztuje ok 90tys z wyposażeniem dodatkowym co moim zdaniem jest do zaakceptowania. Mnie udało się kupić wersje demo 2letnia z przebiegiem 12tys za 56tys co uważam za bardzo udany zakup.Samochód wart swojej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nie mam żadnych zastrzeżeń. Zobaczymy za kilka lat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak uwag, jest na to jeszcze za wczesnie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
[l/100km]