Silnik
: Bałem się trochę tego silnika w takim aucie,ale jak dla mnie to w zupełności wystarcza. Ani przez moment nie brakuje mu mocy.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Bałem się trochę silnika 1,4 do auta typu minivan, ale okazuje się że w zupełności wystarcza. Poprzednio jeździłem DTI 2,0 100KM i w porównaniu z tym , to nowa Zafira to bolid :).
Turbina odpala przy 2000 obrotów i czuć ją wyraźnie.
5,0
Skrzynia biegów
Dokładna, precyzyjna, bez uwag.
4,0
Układ jezdny
Sztywne chociaż bez przesady, ale wiedziałem że takie będzie - mnie odpowiada,
Komfort
4,0
Widoczność
Bez uwag. Olbrzymia szyba przednia i słupki, które nie przeszkadzają w widoczności.
5,0
Ergonomia
Auto kupiłem w wersji COSMO z paroma dodatkami, jak dla mnie bomba.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele mam ergonomiczne z regulacją w 6-ciu kierunkach zarówno dla kierowcy jak i pasażera z przodu - bez uwag. Drugi rząd - klasa sama w sobie.
5,0
Wyciszenie
Silnika po prostu nie słychać na wolnym biegu, zaś podczas przyśpieszania słychać miły dla ucha dźwięk. Nie żyłowałem na razie silnika na wysokich obrotach bo lubię jazdę spokojną - to jest auto rodzinne.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj nie mam jeszcze pełnej oceny bo to dopiero pierwsze kilometry i te parametry w zakresie spalania są nieprawdziwe (musiałem jakieś wpisać aby przejść dalej).
4,0
Stosunek jakość/cena
No nie jest to najtańsze auto w klasie, ale za to za te pieniądze dostajesz dobrej jakości brykę rodzinną.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
[l/100km]