Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Zafira C Tourer Facelifting

WojciechZ, 10 miesięcy temu
Silnik 1.6 Turbo 136KM 100kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Zafira C Tourer Facelifting 1.6 Turbo 136KM 100kW 2018-2019 - Oceń swoje auto
5,00
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik, kultura pracy i bardzo niskie spalanie. Spalanie z 5 rowerami na dachu i obłądowanym autem wyniosło 8,5 litrów (nie mam wersji z bagażnikiem rowerowym w podłużnicach). Teraz wyświetla mi średnią z całego okresu 7.9L/100km, ale połowa przebiegu odbywała się z kufrem lub rowerami i pełnym, nawet 7 osobowym załadunku.
5,0
Całokształt
Świetne ale proste w budowie zawieszenie, drążek Watta robi swoje, dobry trwały silnik, zaskakujaco małe spalanie z silnikiem SIDI (da się zejść nawet poniżej 7 litrów przy ekstremalnym oszczędzaniu na trasie). Świetny samochód dla rodziny. Z opcją 7 miejsc i wbudowanym bagażnikiem rowerowym na dwa rowery z możliwością powiększenia o dodatkowe 2. Ogólnie polecam i kupiłbym jeszcze raz. Auto bardziej dopracowane od Zafiry B.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik SIDI to nie są stare 1.6 tylko zupełnie nowe produkowane od roku 2013 silniki 1.6 z zmiennymi fazami rozrządu, kompensacją luzu zaworowego, wtryskiem bezpośrednim, łańcuchem rozrządu. Silnik zaprojektowany był na moc 200kM a występuje w trzech wersjach mocy. Ja mam najsłabszy. Dzięki turbinie daje radę. A nie czuć żadnej turbodziury. Przy tej mocy będzie bardzo trwały. Turbina przy tej mocy jest nie do zdarcia, a dwumas mało narażony na usterki.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjne 6 biegów.
5,0
Układ jezdny
Zaskakująco dobre zawieszenie, wybiera dziury i trzymie dobrze w zakrętach, nie przechyla się. Drążek Watta czyli prosta przekładnia dodana do belki skrętnej pomiędzy rtylnymi kołami robi cuda. Tam sięnie ma co zepsuć.
5,0
Karoseria
Nic nie rdzewieje, no może z wyjątkiem tłumika, ale to nie karoseria.
Komfort
5,0
Widoczność
W porównaniu do Zafiry B, którą jeździłem, słupek A jest podwójny i ma dużą szybkę trójkątną w środku, zamiast grubego masywnego zasłaniającego wszystko słupa w starej zafirze. Tu jest duża poprawa. Wszystko widać dzięki tej szybce.
5,0
Ergonomia
Mam podstawowe fotele, z Katowic do Rzymu z trzema pauzami przejechałem bez bólu kręgosłupa czy zadka w 17 godzin. Ale to zasługa zawieszenia oraz foteli, a nie samych foteli.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam podstawową wersją, i ma ona nawiew z również z tyłu na nogi i na twarz w słupkach B
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń duża.
5,0
Wyciszenie
Gdy wyłączysz nawiew w trakcie postoju to nie słchać że silnik pracuje. Nawet gdy pracuje. Start Stop wyłączam zawsze zaraz po odpaleniu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek po 5 latach

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Turbo 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Zafira C Tourer Facelifting