Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Zafira C Tourer Facelifting

callmenigel, 4 lata temu
Silnik 1.4 Turbo 140KM 103kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 45 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Zafira C Tourer Facelifting 1.4 Turbo 140KM 103kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,43
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Auto poprawne; nie zachwyca, nie ma się też za bardzo do czego przyczepić. Oceniam jako wieloletni użytkownik S-Maxa 2.0 TDCI.
Wrażenia
4,0
Silnik
Chciałem benzynę i silnik, który wytrzyma 200k km bez większego wkładu $. Auto kupione głównie do jazdy mieście i tu się sprawdza bardzo dobrze, jeździ się lekko, przyjemniej niż dieslem, dość dobrze się zbiera (0-70km). Na trasie ten silnik słabo się sprawdza, powyżej 120km/h już nie "idzie", jazda po autostradzie jest męcząca, wyprzedzić się da ale bywa nerwowo.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam większych zastrzeżeń, czytałem, że awaryjna, że trzeba zmieniać olej co 30k km... W aso powiedzieli, że od 2017 problemy ze skrzynią zostały wyeliminowanie i póki co nie zmieniłem oleju.
5,0
Układ jezdny
Tu jest bardzo dobrze; o dziwo lepiej niż Ford, auto jest przyklejone do jezdni - z VIN dowiedziałem się, że mam zawieszenie sportowe, minusem jest fakt, że auto jest niższe niż S-Max, zwłaszcza przód i czasami można utrzeć gdzieś "nosem". Auto prowadzi się bardziej jak kompakt.
4,0
Karoseria
Nie mam zdania, blachy są cienkie, po 2 latach są jakieś odpryski na masce, za to auto waży niewiele ponad 1,5 tony.
Komfort
4,0
Widoczność
Poprawnie, w Fordzie przednia szyba była dłuższa, za to światła LED są genialne, widoczność w nocy doskonała, + automatyczne światła "długie"
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu na + wielopoziomowe schowki w podłokietniku. Fotele z przodu, pomimo, że mam te "lepsze" są mniej wygodne niż fotele z S-Maxa i tego najbardziej mi brakuje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, lepiej niż stary S-max
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj wymagałbym więcej; oceniam na 4* bo jest dużo lepiej niż Grand Scenicu, ale znacznie gorzej niż S-MAX - pomimo podobnych gabarytów auto w środku jest dużo mniejsze. Bagażnik w porównaniu do Forda jest mały, ale to częściowo wina dodatkowych foteli, których w fordzie nie miałem.
4,0
Wyciszenie
Jak na tą klasę bez zastrzeżeń.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co tylko koszty eksploatacyjne. Spalanie pozytywnie mnie zaskoczyło, po 45k mam średnie 8l z komputera, nastawiałem się na 11-12l i miałem w planach lpg. Dużo zależy od stylu jazdy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tego typu auta są na wymarciu lub już wymarły, chciałem nowe auto. kiedy kupowałem wybór był pomiędzy S-Max, Grand Scenic, Touran, Zafira, C4 Grand. Z moim wyposażeniem Touran był droższy, a S-max dużo droższy i tylko dla tego odpadły. Bardzo podobał mi się Grand Scenic, który w środku okazał się porażką pod względem miejsca i wykonania. C4 już za bardzo francuski,a z benzyną 1,6 też dużo droższy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na ten moment bez zastrzeżeń
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na ten moment bez zastrzeżeń

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Zafira C Tourer Facelifting