Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Zafira C Tourer Facelifting

Witek, 4 lata temu
Silnik 1.4 Turbo 120KM 88kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 27 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Opel Zafira C Tourer Facelifting 1.4 Turbo 120KM 88kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,29
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto generalnie poprawne, nie powala na kolana i też specjalnie nie ma się do czego przyczepić. W stosunku do przeciętnego kombi przepaść jeśli chodzi o wielkość kabiny. Szczególnie na wysokość. U mnie ten samochód jest traktowany jako rodzinny wycieczkowóz, stąd mały przebieg. Na co dzień jeżdżę kombi. Przed zakupem porównywałem z innymi vanami w klasie. Każdy miał wady i zalety. Ostatecznie wybrałem zafirę ze względu na silnik, w którym można bez problemu założyć instalację LPG oraz na najlepszą ofertę (po rabatach stosunek cena/wyposażenie wyszedł najkorzystniej)
Wrażenia
4,0
Silnik
Działa, chociaż oczywiście mógłby być mocniejszy. Przy czym jeździłem przed zakupem wersją 120 kM i 140 kM i doszedłem do wniosku, że... nie ma sensu dopłacać do mocniejszego. Na papierze ten mocniejszy lepiej się zbiera i jest szybszy. W praktyce do około 4200-4300 obrotów nie ma żadnej różnicy, a w codziennej eksploatacji vanem na ogół się tych obrotów nie przekracza.
4,0
Skrzynia biegów
Jedynka i dwójka bardzo krótkie, ze względu na masę auta. Czasami to przeszkadza, jak się człowiek przesiada z lekkiego auta. Od trójki normalnie. Biegi wchodzą płynnie, bez haczenia
4,0
Układ jezdny
Dość twarde zawieszenie.
4,0
Karoseria
Dużo plusów. łatwiej opisać minusy: - zbyt daleko wysunięty przedni zderzak, przez co auto słabo sprawdza się na polnych drogach, czasami listwa działa jak pług ;-) -boczki przednich drzwi mają za duże przetłoczenia - przy wysiadaniu wysokie osoby mogą zahaczać butem (moja żonka tego problemu nie zauważyła) - niepotrzebnie mocno zabudowane boki bagażnika - dużo zmarnowanego miejsca pod boczkami.
Komfort
4,0
Widoczność
Mam kamerę, więc spoko. Fajne duże lusterka
4,0
Ergonomia
o boczkach już pisałem przy karoserii. Trudno chowa się roletę bagażnika. W zafirze B było to moim zdaniem lepiej pomyślane. W drugim rzędzie oparcia da się postawić bardziej pionowo zwiększając bagażnik, ale nie da się ich rozłożyć do pozycji pół leżącej. Szkoda. Oczywiście fotele można przesuwać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
z tyłu klima działa dość słabo. Ogrzewanie w trzecim rzędzie według dzieciaków też słabsze niż z przodu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W trzecim rzędzie mogło by być więcej miejsca.
5,0
Wyciszenie
Bez uwag. Jest ok
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Max spalanie około 10 litrów (krótkie odcinki po mieście). Minimalne 5,6 l/100km (drogami krajowymi na trasie 700 km i z prędkościami około 90-100 km/h - 5,6 l/100km). Komputer pokazuje mi średnie z całego okresu 6,9 l/100 km. No i zawsze mogę założyć LPG
5,0
Stosunek jakość/cena
Z dodatkami za 14000 (m.in. kamery, hak na rowery itd) dałem w 2016r niecałe 80 tys. Wtedy nie było lepszej oferty. Z perspektywy roku 2020, gdzie kolega zapłacił prawie 90 tys za skodę scalę z 1.0, to prawie za darmo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Zafira C Tourer Facelifting 1.4 Turbo 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
8,6
l/100km
10,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Zafira C Tourer Facelifting