Opel Zafira najbardziej kosztowne auto jakie miałem,wymieniłem pół samochodu np.skrzynia biegów 3000zł ,dwumas 2450zł,klamki po 1000zł ,auto było bez kluczyka,w silniku naprawy z Egr 1800zł,zaciski z tyłu 1450zł ,elektryka 1000zł brak masy itp..DPF 1500zł wypalanie co kilkaset km w mieście wdychasz cały smród z wypalania błąd w konstrukcji.I wiele innych po zakupie, auto kupione z przebiegiem 145tyś i wszystkie naprawy w krótkim czasie.Mechanik bardzo się cieszył jak sprzedałem.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik ma moc ,co widać za samochodem (kupa dymu) kultura pracy gorsza niż w Renault,spalanie w mieście 8lit.,trzeba zaślepić EGR, klapy wyrzucić itp.to wtedy się pojeździ
2,0
Skrzynia biegów
Słaba konstrukcja, u mnie bardzo szybko padła koszt 3tyś.
3,0
Układ jezdny
Dosyć twardo, przy pełnym bucie chcesz auto odlecieć ,amortyzatory chodź nowe to auto podnosiło do góry
3,0
Karoseria
Rdza pod autem i na błotnikach,lakier.średniej jakości
Komfort
4,0
Widoczność
Wiadomo słupek, tak to wzorowo
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie daje radę, klima tak samo
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo dobrze
5,0
Wyciszenie
Do 160km jest znośnie
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo drogi samochód w utrzymaniu, mechanicy go nie lubią a elektryk naprawił gopo dwóch tygodniach z litości
4,0
Stosunek jakość/cena
Nawet zadbany egzemplarz,generuje wysokie koszty utrzymania
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z mechanikiem jestem bardzo zaprzyjaźniony,elektryk nie mówi mi Dzień Dobry.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto jest bardzo awaryjne i kosztowne w utrzymaniu.Dla mnie pakiet startowy :skrzynia biegów,dwumas,rozrząd,Egr,klapy w silniku,zaciski automatyczne tył,klamki po zimie,DPF,masa w elektryce itp. Suma 10tyś zł, czy to wystarczy .Potem szyba czołowa 1780zł bo z bajerami
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
[l/100km]