Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Zafira B

NigdyOpla, 3 lata temu
Silnik 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Zafira B 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW 2005-2012 - Oceń swoje auto
3,43
17% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Świetna dynamika, świetne spalanie
Układ hamulcowy : Bardzo dobra wydajność hamowania
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Wszystko się pi****li
Układ elektryczny : Wszystko się pi****li x2
Układ elektryczny : Wszystko się pi****li x3
2,0
Całokształt
BARDZO usterkowe auto. W rok zrobiłem 40tys km i pomimo znanej historii pojazdu, pomimo regularności serwisów - ten samochód non stop się psuje (lista uszkodzeń przez rok niżej). Zazwyczaj są to niewielkie usterki, ale nawet niewielka usterka potrafi ten samochód unieruchomić. Najgorsze, że te usterki elektryczne pojawiają się dosłownie znikąd przez co nie da się tego zupełnie przewidzieć. Poza tym ergnomia samochodu jest świetna, jednak ze względu na ilość usterek - zupełnie to przykrywa pozostałe zalety tego pojazdu. Polecam wozić ze sobą co najmniej interfejs OBD na bluetooth i zaopatrzyć się w opcoma.
Wrażenia
4,0
Silnik
Sam silnik w porządku. Nie ma problemu aby zejść w trasie do 5l/100km, świetny wynik. Dynamika również bardzo dobra. Kultura pracy na plus. Brak znikającego oleju i na szczęście sam silnik raczej bezusterkowy. Niestety - to jest opel. Osprzęt silnika tragiczny, usterki klap wirowych są na porządku dziennym dopóki całkowicie się ich nie wyeliminuje, a błąd "wykrytej nieszczelności" przewija się praktycznie codziennie na grupie FB zafira b. Poza tym oczywiście EGR, przepustnica zalana w oleju oraz DPF.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia mułowata, ale wystarczająca. Przełożenie na dwójce jest dość dziwne, zdarza się że nawet jak samochód jedzie 5km/h to trzeba wrzucić jedynkę, mimo że samochód jedzie. Większy problem jest z samą konstrukcją skrzyni. Zacierające się linki skrzyni oraz wada fabryczna w postaci wycierających się łożysk. Powoduje to uszkodzenie i kosztowną regenerację. Najbardziej charakterystyczny objaw - szósty bieg lata po wciśnięciu i puszczeniu gazu oraz skrzynia "szumi".
4,0
Układ jezdny
W porządku, prowadzi się całkiem nieźle biorąc pod uwagę gabaryty. Tłumi dziury wystarczająco, zaweiszenie dobrze zestrojone. Osobiście nie miałem kosztownych awarii, wymieniłem jedynie skorodowane poduszki/łożyska kolumny mcphersona oraz łącznik stabilizatora - typowe eksploatacyjne.
3,0
Karoseria
Jakość lakieru tragiczna. Rysuje się wszędzie nawet od głupich gałęzi. Na plus że nie rdzewieje, ale nie ma się co dziwić w 10-letnim samochodzie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w porządku, przednia szyba ogromna, lusterka duże. Jedynie słupki A kategorycznie za duże, ograniczają widoczność.
5,0
Ergonomia
Tak naprawdę jedyne co w tym samochodzie praktycznie nie ma wad. System jeżdzącej tylnej kanapy i rozkładanych siedzeń trzeciego rzędu jest czymś niesamowitym. Poza tym, z 7 osobowego minivana można zrobić ogromną przestrzeń załadunkową, z racji na wysoki dach i łatwo składaną i dosuwaną kanapę. Wszystko doskonale przemyślane - jedynie brakuje cupholderów. Z przodu jest tylko jeden co jest porażką jak na samochód dla rodziny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie grzeje, w lato chłodzi. Tyle. Minus jedna gwiazdka za awarię klimatyzacji - elektroniczny przełącznik i oring. Do tego trzeba uważać na nagrzewnicę bo potrafi tam uciekać płyn chłodniczy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni sporo, tak naprawdę ciężko cokolwiek więcej napisać gdyż to jest cecha segmentu minivanów.
4,0
Wyciszenie
Samochód duży więc ciężko wymagać dobrego wyciszenia przy prędkościach autostradowych. Jedynie zawieszenie mogłoby być lepiej wygłuszone. Poza tym w porządku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pomijając wszelkie awarie, utrzymanie pod względem kosztów paliwa jest bardzo tanie. Samochód w trasie potrafi spalić 5l (w mieście koło 8) co jest wynikiem świetnym jak na masę 1.7t
3,0
Stosunek jakość/cena
Za 15 tysięcy nie ma co się spodziewać cudów. Nie spodziewałem się jedynie takiej ilości usterek, polecałbym wersje benzynowe, chociaż z nimi ponoć też nie jest lepiej patrząc na jakość wykonania opla.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
TRA GE DIA. W tym samochodzie nawet durny stycznik klapy potrafi się zepsuć. Przez rok zdążyło mi się uszkodzić tyle elementów: - uciekający płyn chłodniczy - znikąd przestaje działać moduł komfortu otwierania okien - przeciekające światło stopu (kapało do bagażnika), uszczelnione silikonem - parujące tylne lampy - lusterko zewnętrzne rozkleilo się - klima przestała znikąd działać, uszkodzony elektroniczny przełącznik i rozszczelniony oring - czujnik płynu chłodniczego Cześć dalsza w poważnych usterkach
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważniejszych: - klapy wirowe z wyprogramowaniem - egr - walka z gasnącym samochodem - do teraz nie znalazłem przyczyny, prawdopodobnie elektryka - dpf, czujnik różnicy ciśnienia, pojazd w trybie awaryjnym, nie wypalał dpf - groźba zapchania filtra i unieruchomienia Wszystkie naprawy w drobiazgach i poważnych usterkach stanowiły 1/3 wartości pojazdu, a za kilkadziesiąt tysięcy kilometrów myślę że do poprawki byłaby skrzynia biegów oraz dwumasa (co dałoby razem połowę wartości pojazdu - myślę że nie trzeba odpowiadać czy warto). Na szczęście sam blok silnika bez usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Zafira B