Zafira jako alternatywa dla Tourana lub Grand Scienica to super rozwiązanie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na tą masę auta daje radę choć mógłby mieć ze 20KM więcej. Wydaje mi się że to minimum dla takiego auta.
5,0
Skrzynia biegów
Krótka jedynka i dwójka. Na czwartym biegu ładnie się zbiera. Szóstka typowo autostradowa,ciężko ją wbić na drodze krajowej.
4,0
Układ jezdny
Prawie idealny. Zaskakuje twardością i sprężystością, nie jest to rajdówka. Przy 120km/h przy ostrym zakręcie lekko wyjeżdża przodem. Może to wina opon, ale mam nowe.
Komfort
4,0
Widoczność
Na boki bardzo dobra. Do przodu przeszkadzają szerokie słupki, ale można się przyzwyczaić( auto zmusza trochę do gimnastyki). Czasem można przegapić pieszego na przejściu. Do tyłu koniecznie czujniki cofania,widać dużo ale wysoko poprowadzona szyba daje złudny efekt, że parkujemy komuś na zderzaku a w rzeczywistości jest jeszcze dużo miejsca.
3,0
Ergonomia
Hmmm jak na rodzinnego Vana to szokuje totalny brak schowków i uchwytów na napoje. Za takie rozwiązania spory minus.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jak na takie gabaryty jest super. Grzeje i chłodzi bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest sporo zważywszy,że auto jest zbudowane na płycie podłogowej Astry. 3 rząd nie powala ilością miejsca, ale do 30km można znieść podróż( sam sprawdzałem)
5,0
Wyciszenie
Jak na diesla klekotu prawie zero. Jak jest zimny to go słychać ale w trasie jak się nagrzeje jest super, słychać tylko opony i szum powietrza. Trochę głośna praca tylnego zawieszenia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na takie auto i ten silnik spalanie jest super. W mieście pali ok 8litrów ale to przy ciężkiej nodze. Trasa to zależy jak równo jedziemy ale zazwyczaj ok 5.6 litra w tym dużo wyprzedzań i chwilowa jazda ok 160km/h. Przeglądy nie są strasznie drogie, jak ktoś nieumiejętnie użytkuje DPF-a to częściej zmienia olej( nie jest taki drogi 5l oleju GM kosztuje 99zł a chodzi dużo lepiej niż na Castrol Edge)
4,0
Stosunek jakość/cena
Ma parę wad, głównie ergonomicznych, ale i tak jest super.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie padł alternator, bolączka wszystkich Zafir ale wymieniał go poprzedni właściciel. Przed kupnem warto zapytać czy był już wymieniany.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
[l/100km]