Zawieszenie
: OPC Line robił robotę i wpływał na pewno na moją ocenę. Zwykła wersja może być ciut inna.
5,0
Całokształt
Genialny wóz w swej prostocie. Flex 7 to dobry system, wyposażenie git(między innymi CD70 Navi z kolorowym ekranem i skóra wentylowana). W pakiecie OPC Line wygląda na prawdę dobrze jak na minivana i jeździ spoko. Do tego bezawaryjnosć, bardzo miłe wspomnienia. Użytkowana 1,5 roku dobre, sprzedana w wakacje 2018. Ostatni dzwonek, by dobrze to zrobić. Niestety ceny poleciały ostro w dół. Zastąpiła ją Antara, 7 miejsc już nie jest potrzebne, więc nie było cisnienia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobrze działał i ładnie się zbierał. Szkoda, że na zimnym klekotał, ale ten typ tak ma niestety. Robiony był tylko rozrząd i nie wyszło to drogo. Elastyczny i nie pił dużo paliwa, olej w normie. Ale za klekot maksimum być nie może. To na prawdę mocno drażniło, po rozgrzaniu i lub przekroczeniu tak 30km/h było już ok.
3,0
Skrzynia biegów
Tu mam rozterkę. Niby precyzja na bardzo wysokim poziomie, niby wsteczny wygodny i intuicyjny. No ale znowu skok długi i ponoć klasyka w tych skrzyniach, że jakis bieg zaczyna robić problem. Tu 4 potrzebowała delikatnego wbijania, bo na szybko zgrzytnąć potrafiła. 3 jest chyba najlepszą oceną. Źle nie było, ale sporo do poprawy.
5,0
Układ jezdny
Jak na vana znakomicie. Tym bardziej, że tu był pakiet OPC Line. W nim zawieszenie siedzi 15mm niżej, a czasami są aktywne amortyzatory. Tu na szczęscie ich nie było, ponoć są drogie. Auto słucha się kierowcy i jest całkiem odporne na wiatr. Manewrowanie łatwe, a w górach prowadzenie przyjemne, na prawdę pozytywne odczucia. Przechyły owszem występowały, ale nieduże i szybko korygowane.
4,0
Karoseria
Dźwięk zamykania drażniący, okropny. Chyba filmy Blogomotive mnie wyczuliły na to.. ;)
Jednakże auto złapało (niestety) dzika w prawy bok. Mała wgniotka na błotniku przednim, wgniecenie drzwi przednich i rysa idąca w tył, gdzie już bez wgniotek. Nie wyszła przez rok rdza żadna, nigdzie indziej i tak jej nie było. Cena naprawy była za duża, by się w to bawić.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobrze. W boki ładnie. Lusterka dobrze ustawione pomagały i w manewrach i obserwacji obszarów za autem, także martwych teoretycznie na autostradzie. Jednakże one własnie przeszkadzały w patrzeniu do przodu po ukosie. No ucinały za dużo widoku, choć trójkąciki o dziwo poprawiały na serio widocznosć. Mogę dać maxa, bo w przód i do tyłu, także na ukos, wspaniale widać.
4,0
Ergonomia
Systemu(CD70 Navi) szło się nauczyć. Godzinka, może dwie po zakupie i już później się wszystko wiedziało. Przyciski na konsoli ładnie działają, są czytelne i widoczne. Kierunki i wycieraczki dotykowe to samo. Nauczyć się pod domem na początku, choćby z instrukcją i bajka. Kierownica też wygodne przyciski miała.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super. Nawiewy na tunelu srodkowym z tyłu dużo pomagają. Dzięki nim wentylacja z tyłu jest ok i szybko znika para z szyb. Przód też git. Owszem, jak się przekombinuje z ustawieniami klimy, to można mieć problem, ale szybko się to ogarnie. Latem chłodzi jak wsciekła. Nie wymagała żadnej inwestycji w trakcie eksploatacji, nawet dobicia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na swą wielkosć super. Większe trojaczki Sharan/Galaxy/Alhambra(opinia o tej 3 z 1.9 TDI 115 też jest na autocentrum) nie są tak wygodne w 3 rzędzie. Jest on dziwnie wyciągany, ale nie zajmuje nic miejsca, a siedząc tam jest co zrobić z nogami i głową, miesci się człowiek do 175-180cm wzrostu komfortowo. 1 i 2 rząd super, szeroko.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre. Silnik słyszalny z zewnątrz, ale w srodku już słabo, ledwo co, to dobrze. Wiatr nie powodował hałasu, a jazda z prędkosciami 100+, a zwłaszcza autostradowymi nie powodowała hałasu. Przy 160 nadal cicho i można spokojnie rozmawiać, potem dopiero robi się głosniej, ale i tak w Polsce nie pojedzie się tyke.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystkie częsci tanie. Do tego dostępne wszędzie. Opel, więc naprawimy go wszędzie. Silnik znany mechanikom i rozeznany co go boli i jak to leczyć, kolejny plus. Rozrząd kompletny z pompą i serwisem olejowo-filtrowym wyszedł niecałego tysiaka. Bodaj 920 czy 30. Ciężko wymagać, by było lepiej. Mapy do navi 400 zł w salonie, gdy w necie nie tańsze(omijam nielegalne kombinacje), kupiłem europę 14/15, bo taka była w 2017 najnowsza dostępna, ale ponoć Opel ma wydać jeszcze jedną aktualizację.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę ciężko, by było lepiej. Mało punktów, na które jest jakikolwiek sens narzekać. A do tego wszystko tanie oraz ogólnodostępne. Materiały i spasowanie ich są dokładnie takie, jak można oczekiwać, a czasami nawet pozytywnie zaskakują. Auto jest lepiej pomyslane od konkurencyjnego Grand C4 Picasso z fatalnym 3 rzędem i stolikami w oparciach foteli przednich, a zrobione lepiej od nie wiedzieć czemu droższego Tourana.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak, po prostu. Nic nie nawaliło, nie przepaliło się, czy też nie urwało. Po prostu zakup, opisany w kosztach utrzymania serwis za 900 i nic więcej przez 1,5 roku oraz 20 tysięcy przebiegu w tym czasie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To, co w drobnych, czyli nic. Brawo Opel!
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
[l/100km]