Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Zafira B

LinekPark, 6 lat temu
Silnik 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 238 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Zafira B 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2005-2012 - Oceń swoje auto
4,64
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : OPC Line robił robotę i wpływał na pewno na moją ocenę. Zwykła wersja może być ciut inna.
5,0
Całokształt
Genialny wóz w swej prostocie. Flex 7 to dobry system, wyposażenie git(między innymi CD70 Navi z kolorowym ekranem i skóra wentylowana). W pakiecie OPC Line wygląda na prawdę dobrze jak na minivana i jeździ spoko. Do tego bezawaryjnosć, bardzo miłe wspomnienia. Użytkowana 1,5 roku dobre, sprzedana w wakacje 2018. Ostatni dzwonek, by dobrze to zrobić. Niestety ceny poleciały ostro w dół. Zastąpiła ją Antara, 7 miejsc już nie jest potrzebne, więc nie było cisnienia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobrze działał i ładnie się zbierał. Szkoda, że na zimnym klekotał, ale ten typ tak ma niestety. Robiony był tylko rozrząd i nie wyszło to drogo. Elastyczny i nie pił dużo paliwa, olej w normie. Ale za klekot maksimum być nie może. To na prawdę mocno drażniło, po rozgrzaniu i lub przekroczeniu tak 30km/h było już ok.
3,0
Skrzynia biegów
Tu mam rozterkę. Niby precyzja na bardzo wysokim poziomie, niby wsteczny wygodny i intuicyjny. No ale znowu skok długi i ponoć klasyka w tych skrzyniach, że jakis bieg zaczyna robić problem. Tu 4 potrzebowała delikatnego wbijania, bo na szybko zgrzytnąć potrafiła. 3 jest chyba najlepszą oceną. Źle nie było, ale sporo do poprawy.
5,0
Układ jezdny
Jak na vana znakomicie. Tym bardziej, że tu był pakiet OPC Line. W nim zawieszenie siedzi 15mm niżej, a czasami są aktywne amortyzatory. Tu na szczęscie ich nie było, ponoć są drogie. Auto słucha się kierowcy i jest całkiem odporne na wiatr. Manewrowanie łatwe, a w górach prowadzenie przyjemne, na prawdę pozytywne odczucia. Przechyły owszem występowały, ale nieduże i szybko korygowane.
4,0
Karoseria
Dźwięk zamykania drażniący, okropny. Chyba filmy Blogomotive mnie wyczuliły na to.. ;) Jednakże auto złapało (niestety) dzika w prawy bok. Mała wgniotka na błotniku przednim, wgniecenie drzwi przednich i rysa idąca w tył, gdzie już bez wgniotek. Nie wyszła przez rok rdza żadna, nigdzie indziej i tak jej nie było. Cena naprawy była za duża, by się w to bawić.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobrze. W boki ładnie. Lusterka dobrze ustawione pomagały i w manewrach i obserwacji obszarów za autem, także martwych teoretycznie na autostradzie. Jednakże one własnie przeszkadzały w patrzeniu do przodu po ukosie. No ucinały za dużo widoku, choć trójkąciki o dziwo poprawiały na serio widocznosć. Mogę dać maxa, bo w przód i do tyłu, także na ukos, wspaniale widać.
4,0
Ergonomia
Systemu(CD70 Navi) szło się nauczyć. Godzinka, może dwie po zakupie i już później się wszystko wiedziało. Przyciski na konsoli ładnie działają, są czytelne i widoczne. Kierunki i wycieraczki dotykowe to samo. Nauczyć się pod domem na początku, choćby z instrukcją i bajka. Kierownica też wygodne przyciski miała.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super. Nawiewy na tunelu srodkowym z tyłu dużo pomagają. Dzięki nim wentylacja z tyłu jest ok i szybko znika para z szyb. Przód też git. Owszem, jak się przekombinuje z ustawieniami klimy, to można mieć problem, ale szybko się to ogarnie. Latem chłodzi jak wsciekła. Nie wymagała żadnej inwestycji w trakcie eksploatacji, nawet dobicia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na swą wielkosć super. Większe trojaczki Sharan/Galaxy/Alhambra(opinia o tej 3 z 1.9 TDI 115 też jest na autocentrum) nie są tak wygodne w 3 rzędzie. Jest on dziwnie wyciągany, ale nie zajmuje nic miejsca, a siedząc tam jest co zrobić z nogami i głową, miesci się człowiek do 175-180cm wzrostu komfortowo. 1 i 2 rząd super, szeroko.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre. Silnik słyszalny z zewnątrz, ale w srodku już słabo, ledwo co, to dobrze. Wiatr nie powodował hałasu, a jazda z prędkosciami 100+, a zwłaszcza autostradowymi nie powodowała hałasu. Przy 160 nadal cicho i można spokojnie rozmawiać, potem dopiero robi się głosniej, ale i tak w Polsce nie pojedzie się tyke.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystkie częsci tanie. Do tego dostępne wszędzie. Opel, więc naprawimy go wszędzie. Silnik znany mechanikom i rozeznany co go boli i jak to leczyć, kolejny plus. Rozrząd kompletny z pompą i serwisem olejowo-filtrowym wyszedł niecałego tysiaka. Bodaj 920 czy 30. Ciężko wymagać, by było lepiej. Mapy do navi 400 zł w salonie, gdy w necie nie tańsze(omijam nielegalne kombinacje), kupiłem europę 14/15, bo taka była w 2017 najnowsza dostępna, ale ponoć Opel ma wydać jeszcze jedną aktualizację.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę ciężko, by było lepiej. Mało punktów, na które jest jakikolwiek sens narzekać. A do tego wszystko tanie oraz ogólnodostępne. Materiały i spasowanie ich są dokładnie takie, jak można oczekiwać, a czasami nawet pozytywnie zaskakują. Auto jest lepiej pomyslane od konkurencyjnego Grand C4 Picasso z fatalnym 3 rzędem i stolikami w oparciach foteli przednich, a zrobione lepiej od nie wiedzieć czemu droższego Tourana.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak, po prostu. Nic nie nawaliło, nie przepaliło się, czy też nie urwało. Po prostu zakup, opisany w kosztach utrzymania serwis za 900 i nic więcej przez 1,5 roku oraz 20 tysięcy przebiegu w tym czasie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To, co w drobnych, czyli nic. Brawo Opel!

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Zafira B 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Zafira B