Auto naprawdę godne polecenia. Jeżeli chodzi o wygląd jest to oczywiście kwestią gustu ale wydaje mi się że jest nowoczesny i współczesny. Jazda tym samochodem wzbudza poczucie bezpieczeństwa. Ma się wrażenie że się płynie. Duży limit przestrzeni i pewność prowadzenia powodują że ten samochód jest po prostu dobry.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest odpowiedni do masy auta przy normalnej jeździe. Nie ma problemów z wyprzedzaniem czy włączaniem się do ruchu. Oczywiście jak ktoś oczekuje fajerwerków, to diesel jest złym wyborem.
3,0
Skrzynia biegów
Minusy:
- duży skok lewarka, wiem że to nie sportowe auto ale podczas agresywnej jazdy przeszkadza
Plusy:
- precyzyjna
- dobrze zestopniowana
3,0
Układ jezdny
Nie ma się do czego przyczepić. Bez problemów można poszaleć, brak esp niczego nie psuje. Dużym minusem jest promień skrętu podczas parkowania na zatłoczonym parkingu. Tutaj konstruktorzy się nie popisali - mam porównanie z scenikiem i touranem.
Komfort
3,0
Widoczność
Trzeba się przyzwyczaić. Przednie słupki na początku powodowały że nie widziałem przechodniów wchodzących na ulicę. Tak naprawdę trzeba kilka ruchów tułowiem aby wiedzieć dokładnie co otacza samochód. Jeżeli chodzi o niewidoczny zderzak przedni, trzeba trochę wyczucia.
3,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Obsługa bajerów to kwestia krótkiego czasu. Fotele bardzo wygodne a regulacja podparcia lędźwiowego szczególnie się przydaje. Mało schowków. Kieszenie drzwi bocznych chyba najmniejsze w klasie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy dużych minusach(czyt. ujemnych temperaturach) auto nagrzewa się w ciągu przejechania 5 km. Klima działa bez zarzutów.
W moim przypadku automatyka działa bardzo precyzyjnie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu Zafirka jest naprawdę konkurencyjna. Miejsca jest pod dostatkiem dla każdego. Podczas wyjazdu na urlop 2 osoby dorosłe, dzieciątko w foteliku - iso-fix, duży pies 40kg w bagażniku wraz z wózkiem :), bagaże na przednim fotelu pasażera. Nikt nie narzeka.
3,0
Wyciszenie
Jest nieźle. Diesla zawsze będzie słychać i trochę czuć. W mieście słychać silnik przy mniejszych prędkościach, choć nie jest to uciążliwe. W trasie słychać tylko szum opon i przyjemny świst turbinki.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jestem amatorem oszczędnego jeżdżenia. Oczywiście były próby max ekonomicznej jazdy, lecz jazda musi sprawiać mi przyjemność i zrezygnowałem.
Jeżeli ktoś chce może wyniki z łatwością poprawić.
Zużycie paliwa: 8,5/7,0 l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto trzyma cenę i trzeba trochę zapłacić.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
skrzypiąca kratka pod szybą - chyba dodatkowy głośnik, zapchany EGR - o dziwo w autoryzowanych serwisach też czyszczą za rozsądną cenę i bardzo szybko (uwaga jeżeli jest podejrzenie i pali się dioda silnika na desce nie zwlekać z naprawą bo może zapchać się dpf).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
rozszczelniona chłodnica wody, koszt nowej spory.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
[l/100km]