Inne
: Mimo ze jest to troche wyzsza Astra H to wewnatrz jest znacznie wiecej miejsca.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Kolo dwumasowe 4K zl padlo po 150tys
3,0
Całokształt
Niestety auto rozczarowalo mnie. Spodziewalem sie mniejszego spalania i nie przypuszczalem, ze na tyle rzeczy trzeba uwazac podczas eksploatacji. Generalnie jestem zniechecony do nowoczesnych silnikow dizla - porazka. Nadwozie natomiast to inna bajka. Auto jest piekne, ergonomiczne i doskonale nadaje sie na dluzsze podroze wieksza paczka.
Wrażenia
3,0
Silnik
Poniewaz jest to moj pierwszy dizel przesiadka jest trudna. Silnik chalasuje, chodzi nierowno przed rozgrzaniem i na zbyt wiele rzeczy trzeba uwazac. Moment obrotowy robi wrazenie i daje frajde z jazdy.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko i bez problemow. Skoki drazka zmiany biegow sa odpowiednie. Skrzynia jest tez bardzo cicha.
3,0
Układ jezdny
Niestety tylna belka to troche przestarzaly rodzaj zawieszenia. Samochody wielowachaczowe tocza sie o wiele lepiej a i pokonywanie nierownoaci daje sie w zafirze bardzo odczuc.
Komfort
3,0
Widoczność
Przednie slupki praktycznie zakrywaja to co dzieje sie na drodze podczas skretu.
4,0
Ergonomia
Fotele, kierownica i drazek zmiany biegow sa w bardzo dobrym polozeniu. Troche problemu sprawia obsluga podlokietnika kierowcy ale po rozlozeniu takze jest w odpowiednim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Malo intuicyjna obsluga klimatyzacji. Slabo radzi sobie ze skrajnymi temperaturami \"logika\" nawiewu. Szybkosci wentylatora dobierane przez komputer (w trybie auto) sa za wysokie. Poza tym klimatyzacja radzi sobie dobrze z ogrzewaniem i chlodzeniem samochodu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj nie trzeba nic pisac.
4,0
Wyciszenie
Mimo chalasliwego silnika wewnatrz jest stosunkowo cicho. Malo slyszalne tez sa odglosy toczenia natomiast bardzo wyraznie slychac dziury w nawierzchni.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pelna porazka. Auto kupilem w dzlu z mysla o ekonomiczniejszej jezdzie a tymczasem kosztuje mnie wiecej niz silnik benzynowy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za rozsadne pieniadze dostajemy duze auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie - odpukac - jest ok. Z tym ze uwazam na wszystko o czym wiem (wypalanie DPFa, kontrola oleju, chlodzenie turbiny).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j/w
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
[l/100km]