Opinia po 300 tys km, 11 lat użytkowania. Czy kupiłbym jeszcze raz gdybym wiedział jak przebiegnie eksploatacja - pewnie tak. Samochód nie jest pozbawiony wad, jest do bólu praktyczny, prowadzenie jest stabilne i pewne, choć wielkiej frajdy nie daje. Typowy samochód dla rodziny. Trochę daje popalić DPF który regularnie trzeba wypalać
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka ma relatywnie małą moc w stosunku do pojemności więc nie jest specjalnie wysilony. Brak jakichkolwiek awarii samego silnika,, jeśli pojawiają się problemy to z osprzętem. Nie zanotowałem problemów ze sprężarką.
4,0
Skrzynia biegów
Nic się nie popsuło i chodzi dość lekko, ma za to duże luzy na lewarku. Przez jakiś czas był mały problem z wbiciem 1 ale "samo się naprawiło"
4,0
Układ jezdny
Samochód trzyma się drogi, nie jest za miękko ani za twardo. Nie zanotowałem jakiś większych problemów z zawieszeniem, - nie pamiętam ostatniej naprawy.
4,0
Karoseria
Nie jest udziwniona, może dlatego mimo upłynięcia 16 lat od rozpoczęcia produkcji nie wygląda przestarzale. Nisko zawieszony przedni zderzak, kilka razy wyhaczyłem krawężnik. Jakość blacharki to największy problem tego samochodu, odpryski i pojawiająca się rdza.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest OK poza przednimi słupkami, które są na tyle duże że przy braku szczęścia "mieści się" w nich osoba z wózkiem. Nauczyłem się wychylać przy skręcie i wjeździe na pasy.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i pod przyciskami więc obsługa jest intuicyjna. Kiepski dostęp do żarówek z lamp przednich.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima w porządku, grzanie może ze względu na kubaturę takie sobie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Biorąc po uwagę że jest to samochód na podwoziu kompakta jest bardzo dobrze. Mało schowków, nie za wygodne fotele.
3,0
Wyciszenie
Średnio, silnik diesla i to słychać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
czujnik temperatury, siłownik do szyby, podświetlenie schowka, wymieniane czujniki DPFa
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przekładnia kierownicza padła i poszła do regeneracji przy 340 tys.
EGR wymieniony po 280 tys. (nie było czego regenerować),
Dwumasa robiona dwukrotnie przy 160 i 320 tys. więc wiadomo ile wynosi jej trwałość.
Alternator padł przy 290 tys.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
[l/100km]