Silnik
: Zestrojenie silnik z skrzynią biegów jest rewelacyjne! Naprawe niesamowita przyjemnośc z jazdy.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo ładna praca silnika, niewielka turbo-dziura. Duża elastyczność, bardzo dobrze reaguje przy wyższych prędkościach. Z zewnątrz na wolnych obrotach trudno poznać, że to diesel.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie brak zastrzeżeń. Trochę dziwna jest różnica przełożeń drugiego i trzeciego biegu, może nieco przeszkadzać przy jeździe po mieści - tak jakby drugi bieg lekko za \"krótki\" był.
5,0
Układ jezdny
Świetne trzymanie drogi, lekko twardy. Absolutnie brak \"bujanie\" jak to zwykle bywa w minivanach. Szybka i precyzyjna reakcja na ruchy kierownicą/
Komfort
4,0
Widoczność
Duża przednia szyba, dobra widoczność do tyłu (jak na minivan), duże boczne szyby. Przednie słupki nieco przeszkadzają przy wykonywaniu skrętów w mieście - trzeba się lekko odchylić żeby się upewnić czy nie wychodzi jakiś pieszy na przejście.
5,0
Ergonomia
Przesiadłem się z samochodu z koncernu VW Audi - tam wszystkie wnętrza są robione według jednego dopracowanego i wypróbowanego wzorca. Byćmoże jest to kwestia subiektywna ale wg. mnie Opel wcale nie jest gorszy, niekiedy nawet lepiej niektóre elementy są przemyślane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Powinna być ocena 3,5. To nie jest mocna strona Zafiry. Długo zajmuje ogrzanie wnętrza, trzeba przejechać kilkanaście minut zanim zacznie lecieć ledwo ciepłe powietrze z kratek. Natomiast chłodzenie jest całkiem przyzwoite. Nadmuch na przednią szybę szybko radzi sobie z zaparowaniem, nadmuchy na szyby boczne są mało skuteczne niestety.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pierwszy rząd jest ok, miejsca jest wystarczająco. Pasażerowie w drugim rzędzie mają bardzo dużo miejsca, kanapa jest wygodna. Trzeci rząd, a raczej dwa rozkładane z podłogi fotele raczej są dla osób o mniejszej posturze lub dla dzieci. Oczywiście jest to subiektywne - jeśli masz poważną nadwagę i brzuch ci przeszkadza to kup sobie Caravana lub Sharana (albo Kamaza).
4,0
Wyciszenie
Do 130 km/h jest ok, powyżej już jest dość głośna praca silnika. Co ciekawe mało słyszalne są szumy powietrza na karoserii.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio przy normalnej jeździe miasto/trasa 6.2/7.4 l/100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepaliła się żarówka oświetlenia schowka po 2 latach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic. :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ecoFLEX 125KM 92kW
[l/100km]