Auto duże, pakowne i wygodne, ale albo trafiłem taki egzemplarz, albo Ople już tak mają, że mechanika odwiedzałem na przestrzeni 8 lat minimum raz na kwartał. Od drobnych usterek elektrycznych po ciągłą wymianę sprzęgła. Nauczony doświadczeniem żałuję, że nie kupiłem wersji z silnikiem 1.8 lub 2.0. Sprzęgło zastosowane przy silniku 1.6 nie nadaje się do jazdy w trudniejszym np. górskim terenie (zły stosunek wytrzymałości sprzęgła do masy pojazdu).
Wrażenia
4,0
Silnik
Sam silnik działa bezawaryjnie przez 8 lat, ale brakuje mu trochę mocy do masy pojazdu. Polecałbym raczej 1.8, albo 2.0.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów działa, lekkie wycieki przy silniku. Gorzej ze sprzęgłem.
5,0
Układ jezdny
bez zarzutu, lekkie luzy na drążku kierowniczym.
4,0
Karoseria
przy 17 letnim pojeździe pojawiają się małe ogniska rdzy, nad przednią szybą na dachu, na masce i na klapie tylnej nad szybą.
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
auto duże, pakowne i przestronne, bardzo wygodne. Dużo miejsca w przestrzeni kabinowej. Duży bagażnik.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wolno się nagrzewa, duża kabina, szyby parują od środka. Klimatyzacja działa bardzo dobrze i bez zarzutu. Poza wymianą skraplacza nie było większych napraw.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duża możliwość regulacji foteli przednich i kierownicy. Przestrzeń kabiny duża. W komfortowych warunkach można przewieźć spokojnie 5 osób. Przy 7 już trochę gorzej, ale na krótszą trasę jak najbardziej.
4,0
Wyciszenie
Silnik dość cichy, ale wyciszenie kabiny średnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na opla z tego rocznika dość droga eksploatacja.
4,0
Stosunek jakość/cena
raczej cena odpowiada jakości.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Częste usterki, związane z elektryką i centralnym zamkiem, przeciekanie światła stopu, uszczelki lamp tylnich, awaryjność hamulca ręcznego, awaria nagrzewnicy, przeciekający zbiornik do płynu spryskiwaczy, pękające ograniczniki drzwi.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na przestrzeni 8 lat, sprzęgło wymieniane 3 krotnie (nie nadaje się do jazdy w górzystym terenie), za słabe w stosunku do masy pojazdu, cewka zapłonowa wymieniana 2 krotnie, pompa paliwa również, awaria skraplacza, częsta wymiana łączników stabilizatorów, tulei.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
[l/100km]