Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Zafira B

marqin, 12 lat temu
Silnik 1.6 CNG ecoFLEX Turbo 150KM 110kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Zafira B 1.6 CNG ecoFLEX Turbo 150KM 110kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik CNG (fabryczny) - nie ma znaczenia czy pracuje na gazie ziemnym, czy na benzynie, chodzi idealnie. Jak tylko ma się blisko stację tankowania CNG - można w ciemno brać tą wersję.
5,0
Całokształt
trochę drobnych mankamentów we wnętrzu, ale ogólnie - 5.0 Silnik CNG: rewelacja, nie ma się co bać, na gazie ziemnym auto jeździ świetnie (ale musi być to fabryczna auto CNG, a nie z dorabianym gazem!). Z tym, że trzeba mieszkać lub pracować blisko stacji, zwłaszcza biorąc pod uwagę ich małą ilość (kilkanaście w Polsce!). Zasięg na gazie ziemnym - ok. 300-400 km plus ok. 150 na benzynie, więc nawet jak gazu zabraknie to nie ma obaw, auto nie stanie na drodze.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik 1,6 CNG trochę zbyt mały, ale to jedyny motor zasilany gazem ziemnym. Brakuje mocy przy niskich obrotach (poniżej 2000-25000), silnik jednak pracuje ładnie i jest nieźle wyciszony (porównując z i30, Fabią). Spalanie nie rzuca na kolana, ale i nie ma się do czego przyczepić. Silnik CNG: proszę się nie bać tego paliwa, silnikowi nie robi różnicy czy pracuje na benzynie czy na metanie - w obu przypadkach praca idealna, przy pustym zbiorniku gazu automatycznie i niezauważalnie przechodzi na benzynę.
5,0
Skrzynia biegów
bez mankamentów - biegi wchodzą ładnie, dużym plusem jest zastosowanie przekładni 6 biegowej - w trasie pozwala obniżyć hałas i zużycie paliwa.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze auto zachowuje się na drodze, nawet biorąc pod uwagę sporą wysokość w stosunku do szerokości. Tłumienie nierówności OK, zwłaszcza porównując do aut klasy hyundaia i30 czy Fabii. Układ kierowniczy precyzyjny, ma się poczucie, że auto jedzie tak jak chce kierowca. Jedna uwaga: w wersji CNG wydech kończy się między osiami (butle z gazem są pod podłogą za tylną osią, więc tam już nie ma miejsca na wydech i tłumik) - trzeba pamiętać, że między osiami jest tłumik i nie zahaczyć nim podczas parkowania na wyższym krawężniku).
Komfort
3,0
Widoczność
Szerokie słupki z przodu (z mini-szybą) i z tyłu robią swoje - przydają się czujniki parkowania (w swoim nie mam, ale jeździłem autem z czujnikami - bardzo pomagają). Poza tym wiadomo - w vanie widać trochę gorzej niż w osobówce.
4,0
Ergonomia
Jak na Opla - nieźle, porównując z Astrą 3 to nawet rewelacyjnie. Trochę dziwi mnie wyposażenie - np. wbudowane radio, ale nie czytające mp3 (!), ale generalnie nie można narzekać: klima i radio łatwe w obsłudze, praktyczne nadwozie (schowki itp.), jedyną głupotą jest sposób regulacji czasowego programu wycieraczek - chyba opel ogłosił konkurs na najgłupsze rozwiązanie i zastosował je w zafirze? No i jeszcze źle umieszczone gniazdo 12V, pomiędzy dwoma częściami dźwigni hamulca ręcznego...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK. Praktyczny nawiew na tylne siedzenia w kanale środkowym, klima sobie świetnie radzi z utrzymaniem temperatury czy odparowaniem szyb, zimą ogrzewanie bardzo wydajne, sterowanie pokrętłami łatwe, w przeciwieństwie do astry III, która ma identyczne pokrętła - tutaj widać ich oznaczenia i łatwiej nimi sterować, bo znajdują się wyżej, w lepszym miejscu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mogłoby być trochę więcej miejsca, ale to auto budowane na bazie kompakta, a jednak miejsca więcej. Nie sprawdzałem jak siedzi się na trzecim rzędzie siedzeń, materiały wykończeniowe mogły być nieco lepsze, ale poza tym duży plus. Pakowny bagażnik, możliwość złożenia kanapy - wtedy można poszaleć. Przy rozłożonym III rzędzie siedzeń w bagażniku można już tylko kanapki zmieścić, ale generalnie miejsca sporo. Relingi na dachu pozwalają łatwo przewieźć np. rowery. Ważne: butle na gaz są pod podłogą, więc nie wpływają w żadnym stopniu na bagażnik czy miejsce wewnątrz auta!
5,0
Wyciszenie
Dobrze, biorą pod uwagę klasę auta. Dużo lepiej niż w i30, Fabii, podobnie jak w astrze 3.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt paliwa - biorąc pod uwagę CNG - rewelacja, spalanie ok. 8 l(m3)/100 km, koszt paliwa (gaz ziemny) - 3 zł/m3, więc wychodzi ok. 25 zł/100 km. Spalanie mogłoby być nieco mniejsze, ale rekompensuje to w pełni cena paliwa. Nie mam jeszcze wiedzy o kosztach napraw etc - auto trochę zbyt nowe ;)
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto służbowe, nie znam dokładnej ceny, ale z tego co wiem - trochę zbyt wysoka, jednak w zamian otrzymuje się wygodne, dość duże, pakowne i praktyczne auto, nawet z przewiezieniem większej ilości bagażu (szafki, meble) czy liczniejszej rodziny nie będzie kłopotu (7 siedzeń!).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na razie - OK.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie OK (po kilku miesiącach).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CNG ecoFLEX Turbo 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Zafira B