Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Zafira A

Andre, 7 miesięcy temu
Silnik 2.0 DTI 16V 101KM 74kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 325 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Opel Zafira A 2.0 DTI 16V 101KM 74kW 2000-2005 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : pierwsze objawy małych ognisk rdzy pojawiły się po 14 roku od nowości. To bardzo dobry wynik tej marki.
Silnik : Nigdy nie zapaliła się kontrolka "check engine"
Układ elektryczny : Bezawaryjny, śmiało można myć komorę silnika.
4,0
Całokształt
Trwały bezawaryjny silnik. Nigdy nie zapaliła się kontrolka "check engine". Solidnie zabezpieczona karoseria pierwsze objawy małych ognisk rdzy pojawiły się po 14 roku od nowości i dało się nad nimi zapanować. Sprzęgło wymienione po 270 tyś. km. Tłumik środkowy i tylny po 290 tyś km. Jadąc 90 - 110 km/h spalanie 5,5 l na zbiorniku przejechałem 1200 km. W mieście spalanie 8-9 l. Brak 6 biegu przyczynia się do nadmiernego spalania przy dużych prędkościach. Bardzo efektywny układ hamulcowy. Niskie koszty eksploatacyjne. Wykończenie wnętrza poniżej średniej. Brak trzeszczących plastików. Słaby desing deski rozdzielczej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Trwały bezawaryjny, nigdy nie zapaliła się kontrolka "check engine". Żadnej kontroli i wymiany łańcucha rozrządu przez 325 tyś. km. Brak wycieków oleju. Tryb awaryjny uruchamia się na krótko z powodu zanieczyszczeń kolektora dlatego zalecam dokładne czyszczenie poprzez demontaż i wówczas problemu nie ma na długo.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia F23 bezawaryjna. Raz wymieniłem olej. Fatalny system przekładni - szybko dochodzi do dużych luzów lewarka.
4,0
Układ jezdny
Zbyt miękkie zawieszenie odczuwa się lekkie przechylanie w zakrętach. Wytrzymałe amortyzatory bez konieczności wymiany. Sprężyny wymienione po 200 tyś. km. Końcówki drążka kierownicy i stabilizatorów do wymiany około co dwa lata ich usterki nie wywołują większych objawów przy jeździe.
4,0
Karoseria
Solidnie zabezpieczona karoseria pierwsze objawy małych ognisk rdzy pojawiły się po 14 roku od nowości w tylnej części pod zderzakiem, pod listwami nadkoli, i błotniki przednie przy progu bo tu największe obciążenie wilgocią. Kontrolując to i zapobiegając można dużo przedłużyć dobry stan karoserii. Elementy gumowe i plastiki natłuszczam dwa razy do roku i są w stanie dobrym już 20 lat.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra ale zbyt szerokie słupki przednie powodują czasem nie dojrzenie pieszego. Rewelacyjne szerokie lusterka boczne dają możliwość wyeliminowania martwego pola.
3,0
Ergonomia
Komfortowe wsiadanie i wysiadanie. Duży kat otwarcia drzwi i szeroki otwór wejściowy do drugiego rzędu siedzeń Niezbyt wygodna pozycja kierowcy a raczej mało komfortowy fotel. Zbyt wysoko ustawione nastawienia pozycji kierownicy. Dużo przestrzeni w drugim rządzie gdzie fotele są na tyle wysoko że uda mają dobre podparcie co bardzo wpływa na komfort oraz jest regulacja pochylenia oparcia w tym że drugim rzędzie. Durzy bagażnik, który szybko podwajamy przez przesuniecie do przodu ławy drugiego rzędu siedzeń. Używając podłokietnika słaby dostęp do dźwigni hamulca ręcznego. Nieodpowiednia pozycja wyświetlacza komputera/multimediów, który częściowo przysłania kierownica.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bezawaryjna klimatyzacja elektroniczna. Dobrze czytelna. Trochę słaba wydajność. W ciągu minuty osiąga ustawione parametry. Dobry dostęp do filtra kabiny wymaga demontażu skrzyni schowka. Zimą zdarza się, że piszczą łożyska dmuchawy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu a najwięcej w drugim rzędzie dość wysoko i przestrzennie. Trzeci rząd raczej dla dzieci.
2,0
Wyciszenie
Głośny silnik. Duże szumy powietrza już przy prędkości 120 km/h. Brak wyciszenia dachu powoduje słyszalne gwizdy wiatru przy załadunku na relingach dachu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie koszty eksploatacji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pękające przewody elektryczne wiązek do drzwi tylnych po około 250 tyś. km. Wymieniony 1 czujnik cofania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Brak. Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 DTI 16V 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Zafira A