Ten silnik to minimum w Zafirze. Producent podaje max moment obrotowy przy 2300obr/min moja Zafira najlepiej ciągnie od 2800. Vmax jaki udało mi się osiągnąć to 195k/h(trzeba było naprawdę długiej prostiej) 180km/h bez problemu. Przyspieszenia: no rakieta to nie jest mogło by mieć lepsze. Elastyczność w porządku.
3,0
Skrzynia biegów
Jedynka strasznie haczy jadąc więcej niż 15km/h prawie wogole nie chce wejść. Reszta biegów dobrze wchodzi. Dobre zestopniowanie skrzyni biegów.
4,0
Układ jezdny
Jak na Vana prowadzenie super. Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się utracić kontrole nad autem. Prowadzenie o niebo lepsze od Scenica. Zawieszenia cicho pracuje.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Maksymalnie prosta deska rozdzielcza,fajne sterowanie radia z kierownicy oraz genialny system Flex 7 powodują że ergonomia jest tu tutaj na bardzo wysokim poziomie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
To diesel więc szybko się nie grzeje. Poza tym szyby lubią sobie czasem zaparować, ale klima skutecznie chodzi i nie śmierdzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ostatnio auto głównie używane w mieście na krótkich trasach pali średnio 8,5l/100km kiedyś dziennie na dojazdy ok 10 - 15 km w jedną stronę wtedy średnie zużycie wynosiło ok 7.5 - 7,8l/100
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wsteczne światła niechodzą z nie wiadomego powodu(nie z powodu przepalonej żarówki) zepsuła się regulacja fotela na wysokość. Fotel został na w ustawieniu max u góry :( uszkodzony czujnik temp zewnętrznej.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
gałki kierownicze ok 45tys wymiana wspomagania kierownicy ok 55 tys
stworznie 76 tys
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DTI 16V 101KM 74kW
[l/100km]