Do silnika nie mam większych zastrzeżeń, oleju nie bierze.
4,0
Skrzynia biegów
Małe problemy z włączeniem pierwszego biegu gdy samochód delikatnie się toczy np. przed światłami . Poza tym próbowałem ustawić dźwignię skrzyni biegów w odpowiedniej dla mnie pozycji i udało mi się, nawet nie jest to czynność zbyt trudna. Natomiast po śrubokręt do odkręcenia tunelu to musiałem pół województwa zjechać. W końcu na bazarze u "ruskich" zakupiełm, zreszta oni maja wszystko.
4,0
Układ jezdny
Coś w kolumnie kierowniczej zaczyna o sobie dawać znać , więc wybieram się do znajomego mechaniora.
Myślę , że to drobiazg.
Komfort
3,0
Widoczność
Słupek, słupek i jeszcze raz słupek!!!!! Jestem przekonany , że temat jest bardzo dobrze znany wśród posiadaczy ZAFIREK.
5,0
Ergonomia
Moim zdaniem nie ma na co narzekać , wszystko jest jak na taki samochód rozmieszczone w sposób przyzwoity. Przestrzeni moc, wysiada się jak z ciężarówki na proste nogi .
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jest bardzo sprawna w przeciwieństwie do wentylacji która jest słaba. Wydawać by sie mogło , że brakuje piątego biegu we wspomnianej wentylacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest wystarczająco , nawet dla teściowej w trzecim rzędzie siedzeń ( w każdym razie nie narzekała , chyba że jest twarda)
4,0
Wyciszenie
Na mój gust mogło by być trochę ciszej, szczególnie że w samochodach japońskich jest o wiele ciszej i nie dlatego , że maja niewiadomo ile materiałów wygłuszających zastosowanych w tych bolidach, ale dlatego , że na samym silniku mają większe wigłuszenie. Mimo wszystko jest to bardzo istotne. Bynajmniej się nie zaśnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam ciężką nogę , ale jestem mile zaskoczony , ponieważ powyżej 9 l na 100 km nie przekroczyłem. Natomiast 6,5 na 100 km jak piszą w książce serwisowej to jest moim skromnym zdaniem jakaś fikcja.
4,0
Stosunek jakość/cena
Z uwagi na fakt , że ten samochód był dużo użytkowany i miał przejechane 150 000 km miałem pewne obawy co do poprawności działania wszystkich podzespołów i zostałem mile zaskoczony , ponieważ poza klimą nie miałem większych wydatków .
Jeżeli chodzi o ceny używanych samochodów , a szczególnie opelków to jest to do przyjęcia .
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poduszka silnika wymieniona przy 150 000 , wycieki na wałku przy 160 000 i ponoć choroba opli czyli chłodnica klimatyzacji również przy tym stanie licznika. Wszytsko byłoby wporządku gdyby nie klimatyzacja - 1000 PLN.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DTI 16V 101KM 74kW
[l/100km]