Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Zafira A

Jakub Kurier Poznań, 9 lat temu
Silnik 2.0 DI 16V 82KM 60kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 340 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Zafira A 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1999-2000 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
dobre auto,silnik gorzej-wyczuwalny brak mocy recepta jest chip na 110km tylko silnik musi być w dobrym stanie
Wrażenia
4,0
Silnik
Kupiłem auto lekko zaniedbane -przypuszczam że było kiedyś taxi. silnik to nie demon prędkości turbo-to jak mawiają w konstrukcjach opla do 2004r. nie efektywna część.Piszczy świszczy mocy ani power-a nie daje.Lubi sobie zdrowo zakopcić ale jest to mega zabawne.Odgłos po przekroczeniu 2tys. odstrasza podróżuje nim jak autobusem 80km/h.Trzeba powiedzieć w prost to Opel a silnik to nie 1.9tdi 1Z/AFN ani nawet 2.0hdi.
4,0
Skrzynia biegów
Z racji przebiegu ciężko wchodzi 1-2 bieg ale to wina wyrobionego mechanizmu po wprawieni się w obsługę skrzyni działa bardzo prawidłowo.Problem znany właściciela chyba wszystkich aut -zestaw naprawczy za ok. 120 zł. usuwa problem.
4,0
Układ jezdny
Eksploatuje auto w bardzo ciężkich warunkach-miasto,miasto miasto,weekendowe wypady. Przeszłość daje się we znaki ale części nie najdroższe a elementy gumowe dość trwałe.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże lustra,duże szyby.Krótki zwis przedni ułatwia parkowanie tym słoniem.duża tylna szyba pozwala ocenić odległość przy cofaniu. Okna zapewniaj duża ilość światła i widoczność dla pasażerów
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu-trochę nie trafione sterowanie radiem z kierownicy -nie potrafię po bmw się przyzwyczaić-radio wymieniłem +adapter do pilota w kierownicy i jest całkiem ciekawie.Zegary dobrze umieszczone ekran komputera pokładowego posadowiony prawidłowo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie/klimatyzacja wydajne nawet 3 rząd siedzeń w upale nie praży się a zimą nie marznie.Szyby nie parują w korku nawet nie doskwiera upał. Nie ciężko o 4 szyby elektryczne. Ogromny plus to nawiew na 2 rząd siedzeń w konsoli centralnej-tunelu.cyrkulacja dobra w sedanie nie było tak dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
fotele trochę krótkie na dłuższą metę uwierają ,ale sedan przy nich odpada -duża możliwość doboru pozycji nie meczy.meczy. Mnogość schowków ogromnym atutem jest.Bardzo dobre kieszeni w drzwiach i kieszeń przy siedzeniu pasażera i kierowcy mieszcząca duża butelkę napoju-po środku miejsce na kubki z gorącym napojem.
4,0
Wyciszenie
Silnik słaby to i mega hałasuje. zimny ma typowy odgłos traktora ale mnie to nie przeszkadza-odpalony o 9-tej rano kończy dzień koło 20-tej. Trochę szumy powietrza dają o sobie znać ale od trojaczków rządcach w tej klasie Alhambra,galaxy i sharan nie odstaje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie drenuje kieszeni-mnogość zamienników np. koło pasowe wału od 200zł-do 600zł GM.W porównaniu z poprzednikami dobrze wypada gdyby nie konieczność zainwestowania trochę po zakupie.Mój egzemplarz do bólu liniowy-wraz z wzrostem inwestycji niezawodność wzrasta
4,0
Stosunek jakość/cena
To nie vw,ani też nie francuz z podobnego rocznika.Cena odpowiada jakości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 DI 16V 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Zafira A 2.0 DI 16V 82KM 60kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Zafira A