Ilość problemów niestety nie może być przysłonięta przez niewątpliwe zalety samochodu - przestronność i relatywną ekonomiczność. Dla fanów marki, ktoś poszukujący auta dla bezawaryjnego poruszania się, niech wybierze auto japońskie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Wybaczyć silnikowi nie mogę pracy jak traktora kiedy jest zimny, po nagrzaniu znacznie lepiej, ale i tak to silnik tylko dla fanatyków diesla. Elastyczność podobna do poloneza z gazem z lekką przewagą poloneza. Generalnie zdecydowanie za słaby silnik dla tego samochodu, muł straszny, po włączeniu klimy tylko do jazdy defensywnej bez możliwości bezpiecznego wyprzedzania.
3,0
Skrzynia biegów
Nic nadzwyczajnego. Ani lekko, ani precyzyjnie. Można by rzec, topornie. Ważne że się nie psuje, więc tu widzę jakiś plus. Przy zimnym silniku czasem nie chce wejść 1.
4,0
Układ jezdny
Dobry układ napędowy i jezdny. Dość trwały i komfortowy. Często padają tulejki na wahaczach, ale to przez nasze drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność, swobodnie się parkuje zarówno do przodu jak i do tyłu. Przednie słupki ukrywaja pieszych więc trzeba sie przy skręcie gimnastykować żeby zobaczyć co się dzieje przed samochodem.
4,0
Ergonomia
Trochę topornie wewnątrz, ale są i plusy: sterowanie radiem z kierownicy, ilość schowków. Generalnie zupełnie nie ta epoka, porównując nawet do aut japońskich z tego okresu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ze względu na dość dużewnętrze, długo sie nagrzewa. W ogóle, paranoidalnie długo się nagrzewa silnik i dopóki nie osiągnie iluś tam stopni, nie grzeje do środka. Godne pożałowania rozwiązanie, bo żeby jeszcze silnik dzięki temu się szybko nagrzewał,a tu po prostu ani ciepłego silnika ani ciepła w środku. Klima ledwo co wyrabia się w największe upały -cóż, kubatura niemała.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Absolutny zwycięzca w tej kategorii na rynku: duże wnętrze, duży bagażnik. Fajnie sie podróżuje w samochodzie gdzie siedzi się wyżej niż inni.
3,0
Wyciszenie
Dośc słabe, a ten diesel jeszcze jarmoli niemiłosiernie jak stary klekot. Zdecydowanie dla fanów gatunku horroru z serii diesel.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu jest dobrze; podsumujmy - duży samochód, kiedy zapomi się lub nie bierze pod uwagę kilku mankamentów, w tej materii jest w porządku. Na trasie można spalic około 5 - 5,5 litra na 100km. W mieście, na krótkich trasach w zimie (9 km w jedna stronę) żłopnie ok. 8 litrów. Generalnie średnio uzyskuję ok. 6,5 - 7 litrów na 100km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Wcale mnie mało nie kosztował, spodziewałem sie niewiem sam czego po tym samochodzie. Boję się że ciężko będzie wziąść sensowne pieniądze przy odsprzedaży, która planuję przed wakacjami.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co tu gadać: źle. wymieniałem już, czujnik ciśnienia, chłodnicę, przewód hamulcowy, przewody gumowe przelewowe (cholerne zapowietrzenie diesla), miska olejowa poszła w drzazgi przy parkowaniu na chodniku (krawężnik), alternator, ciągłe problemy z ładowaniem, jakieś problemy z uruchomieniem w zimę (wcale nie jakies sensacyjne mrozy). Fuj, jest niedobrze.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej. Unieruchomiony zostałem kilka razy i holowanie: urwany pasek od alternatora, coś z systemem paliwowym (nie nie, nie zapowietrzenie, zapowietrzenie zaliczam do drobnych wpadek firmy).
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DI 16V 82KM 60kW
[l/100km]