Bardzo udana konstrukcja pozwalająca tacie na odrobinę szaleństwa bez konieczności rezygnacji z dobrodziejstw VAN-a.
Wrażenia
4,0
Silnik
Gdy kupisz zadbany egzemplarz i nie zapuścisz go, odpłaci ci niezawodnością. Polecam wymiany rozrządów w ASO. Uwzględniając zniżki na auta powyżej 5 lat (-10% robocizna i 15% części) płacisz tyle samo co w zwykłym zakładzie a zyskujesz gwarancję i pewność dobrze wykonanej usługi na oryginalnych podzespołach.
3,0
Skrzynia biegów
Nie jest to skrzynia z zacięciem sportowym (brak precyzji), jednak nie jest awaryjna. ZDECYDOWANY brak 6-tki.
4,0
Układ jezdny
Podobno wymiany podzespołów zawieszenia są droższe od innych Zafir. Na szczęście nie doświadczyłem tego przez te trzy lata, mimo to zawieszenie działało wzorowo.
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie słupki.. Uważajcie na pieszych przechodzących przed autem! Poza tym nie mam zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
:) Wnętrze z przełomu wieku XX i XXI, nie wymagajmy zbyt wiele. Wszystko na miejscu a obsługa instynktowna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po naprawie klapki sterowania obiegiem wewn/zewn. znajdującej się za schowkiem wszystko wróciło do normy i było bardzo ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nasza 4 osobowa rodzinka mieściła się bez problemów razem z połową szafy, a w szczególnych sytuacjach zabieraliśmy znajomych np. do ZOO (rezygnując jednocześnie z bagażnika). :)
3,0
Wyciszenie
Przy prędkości 120 km/h już nie pogadasz. Duży kąt natarcia generuje dość nieprzyjemny hałas spowodowany opływem powietrza. Komora silnika powinna też być lepiej wyciszona.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części i koszty napraw nie powalają na kolana. Koszty paliwa są dość wysokie z uwagi na apetyt Opelka, jednakże OPC tak musi już mieć (za pazur trzeba zapłacić) ;). Podobno Z20LET lubi LPG ale osobiście tego nie sprawdzałem. Hamulce kupujcie oryginalne Bosch dla SAAB-a 95 (są identyczne a nie płacicie za OPC) :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Więcej niż dobrze za tą cenę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2x termostat, pompka wspomagania obiegu cieczy chłodzącej, plastikowa tulejka na dźwigni zmiany biegów (20pln), sonda lambda, 2x przepływka, mechanizm sterowania poborem powietrza z wewnątrz/ z zewnątrz.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kupując autko z przebiegiem 177000 brałem pod uwagę koszty związane z wymiana turbiny (za 870 pln. kupiłem nowy rdzeń turbiny odpuszczając regenerację), łączny koszt oscylował w granicy 1000 pln z czyszczeniem układu dolotowego i intercoolera.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V Turbo OPC 192KM 141kW
[l/100km]